OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedbank är en av de ledande aktörerna på bolånemarknaden och satsar nu ytterligare mot målet att bidra till marknadens nöjdaste kunder genom att öppna en ny site i Umeå! Academic Work söker nu i samarbete med Swedbank medarbetare som brinner för att arbeta med service, skapa affärsmöjligheter och som vill vara med på resan i att starta upp det nya siten i Umeå! Låter detta spännande? Ansök idag då vi arbetar med ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Nationellt inom Swedbanks Kundcenter arbetar det idag ungefär 1200 personer på olika orter runt om i Sverige. Den avdelningen Umeå är den första nyetableringen av en Kundcenter-site på närmare 20 år. Initialt kommer det att arbeta ca 50 personer på kontoret med möte på distans med Swedbanks kunder. Bolånemarknaden har länge varit uppåtgående för privatpersoner såväl som företagskunder och med detta har efterfrågan kring professionell, precis och engagerad bolånerådgivning ökat i en hög takt. I Samarbete med Swedbank genomför Academic Work en satsning som innefattar nedan erbjudande:
Du erbjuds
* Betald SwedSec-licens inom bolån som genomförs genom självstudier under cirka 50 timmar (fördelat på cirka 1,5-2 veckor).
* Visstidsanställning på 6 månader följt av anställning på banken, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
* Inledande introduktion där du får lära känna hela låneaffären, allt från konsumtion, billån till bolån och djupare rådgivning.
* Goda möjligheter att långsiktigt utvecklas inom olika låneaffärer och tids nog även andra områden inom Swedbank.
Hos Swedbank blir du en del av en organisation som strävar efter gemensamma mål där du blir en nyckelperson för att nå dit. Med en tydlig bild om vart Swedbank strävar och ett synligt och nära ledarskap får du möjlighet till personlig utveckling i rollen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge finansiell rådgivning till kunder och potentiella kunder via telefon
VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift då språket används i det dagliga arbetet i dialog med kunder och dokumentation
- Har erfarenhet av arbete i en servicerelaterad roll, där telefonen har varit ditt främsta arbetsverktyg
- Intresse för ekonomi och krediter
- Kan investera ca 50 timmar i självstudier under SwedSec-utbildningen som avslutas med ett test där godkänt resultat krävs för anställning
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, främst inom bank eller annan kundrådgivande tjänst
- Har erfarenhet av kundmöten på bank, kredithantering, försäkringsbolag eller arbete som mäklare
Som person är du:
- Noggrann
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
- Initiativtagande
Vidare drivs du av att hålla en hög servicenivå och hjälpa kunder på bästa möjliga sätt och skapa nya affärer. Du tycker även att kvalité är viktigt och arbetar strukturerat och effektivt för att vara redo för nästa utmaning och kund. Övrig information
- Start: Rekrytering sker löpande och utbildningen inom SwedSec Bolån startar så snart Swedbank fattat beslut efter intervju. Startdatum planeras in omgående när utbildning påbörjats och planerad utbildnings- och testplan kommunicerats.
- Omfattning: Heltid, initialt 6 månaders visstidsanställning med möjlighet till överrekrytering efter denna period förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
Arbetstider: Kundcentrets öppettider är vardagar dagtid.
För denna tjänst kommer det krävas en kreditupplysning och att du visar upp ett utdrag från Polisens belastningsregister, detta kan beställas från Polisens hemsida.
Rekryteringsprocessen:
- För att komma till testerna klickar du på ”Ansök här” längst upp till höger i annonsen
- Registrera din mailadress och påbörja ett personlighets- och problemlösningstest
- Du blir därefter informerad om hur det gick för dig
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231