Bli en del av Danske Finans!

Bli en del av Danske Finans!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som tycker om att arbeta strukturerat och har ett stort intresse för den finansiella sektorn? Nu söker Danske Finans en person som motiveras av samarbete och som har en förmåga att sprida positiv energi till arbetsgruppen. Tror du att du hade passat in? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Danske Finans är Danske Banks finansbolagsverksamhet i Sverige och erbjuder företagskunder finansiering av olika objekt via leasing och avbetalning. En stor del av verksamheten gäller vagnparksleasing dvs där företag finansierar flera av bolagets bilar via leasing. Danske Finans har idag ett team på ungefär 65 personer och du erbjuds en fartfylld samt välkomnande arbetsplats där goda samarbeten och en positiv energi präglar stämningen mellan kollegorna. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är en noggrann person som tycker om att arbeta med tydlighet och struktur. Du har god administrativ erfarenhet och en förmåga att lokalisera dig i olika system. Utöver detta trivs du i en roll med sociala samspel och du har en analytisk förmåga. Miljön och kulturen på Danske Finans kräver att du trivs med att komma med förslag, påverka och driva frågor som du tar ansvar för att ta i mål samt att du motiveras av ett gott samarbete i teamet.

Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 8.30-17 och arbetet är placerat i nya fräscha lokaler i centrala Linköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig till 31 december 2024.

Du erbjuds
- En härlig arbetsmiljö med trevliga kollegor där din röst blir hörd
- Varierande arbetsuppgifter med personlig såväl som professionell utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrativ hantering av vagnparker
* Hantera inkommande fakturor och beställningar
* Supportera bankkollegor kring vagnparksfrågor
* Ha löpande kontakt med leverantörer, kunder och företagsansvariga via mail och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
- Har tidigare erfarenheter av administrativt arbete
- Har goda kunskaper i officepaketet, främst excel
- Har en eftergymnasial utbildning mot ekonomi

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll eller innehar en eftergymnasial utbildning mot ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären. Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024