Bli en del av ett IT-företag i rollen som Kommunikatör

Bli en del av ett IT-företag i rollen som Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vi söker för vår kunds räkning en Kommunikatör till ett IT företag i Malmköping. En ny roll på vårt företag, där du får möjlighet att arbeta med både event och kommunikation via företagets hemsida och andra sociala kanaler. I denna roll kommer du att ha flexibiliteten att även till viss mån arbeta på distans, vilket ger dig friheten att anpassa din arbetsmiljö efter dina behov.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som kommunikatör är en bred roll där du kommer få arbeta med olika delar gällande företagets kommunikation. Du kommer bland annat att få planera, organisera och genomföra mässor för företagets räkning. Skapa en lockande monter och interagera med besökare för att främja företagets varumärke. Du kommer du även att ansvara för att skapa och uppdatera innehållet på företagets webbplats och andra sociala kanaler. Förutom detta kommer du även vara med och utveckla och implementera strategier för varumärkespositionering och marknadsföring för att nå ut till rätt intressenter.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.
- Utvecklande och utmanade arbetsuppgifter i ett sammansvetsat team.
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, organisera och genomföra mässor.
* Skapa och uppdatera innehållet på företagets sociala kanaler.
* Utveckla och implementera stategier för varumärkespositionering och marknadsföring.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad eftergymnasial utbildning inom Marknad och Kommunikation eller annan utbildning som anses likvärdig.
- Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i ditt dagliga arbete.
- B-körkort för resor i tjänster.

Det är meriterande om du har
- Relevanta erfarenheter från LIA eller praktik.
- Arbetslivserfarenheter från en liknande roll.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Strategisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Går du vidare i processen får du mer information om företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2023
  • Ansök senast: 19 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

CRM-specialist

CRM-specialist

27 september 2024

Kommunikationsansvarig

17 september 2024