OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varför det här är något för dig?
Ja, för att du trivs ju verkligen i en serviceinriktad roll med varierande karaktär! Dessutom är det här med god förvaring, struktur och heminredning något som verkligen intresserar dig. Du är personen som går till jobbet varje dag för att du vill, trivs och värdesätter ett starkt utbyte med dina kollegor. Hos Elfa premieras dessutom initiativrikedom, och den drivkraft du besitter att ständigt utvecklas, i såväl det stora som det lilla kommer väl till sin rätt i den här rollen. DU som person är viktig - kundtjänstteamet har en stark samhörighet och trivsel, vilket du kommer att bidra till!
Vilka är Elfa då?
Elfa erbjuder förvaringssystem som kan anpassas efter människors individuella behov genom hela livet. I Elfas produktportfölj ingår bland annat måttanpassade skjutdörrar och vägghängda eller fristående förvaringslösningar - allt i hållbar, funktionell design av högsta kvalitet. Kanske hänger
Företaget grundades 1948 och ägs sedan 1999 av The Container Store, USA:s största detaljhandelskedja för förvaringsprodukter. The Container Store är börsnoterat på New York-börsen. Elfa har tre fabriker och sju säljbolag i Europa. Huvudkontoret ligger i Malmö.
Läs mer om Elfa, deras hållbarhetsarbete och kärnvärderingar här (https://elfa.com/sv-se/om-oss).
Utveckla din kompetens och erfarenhet hos Elfa
Rollen som Kundtjänstmedarbetare är varierande och innefattar allt ifrån orderhantering, reklamationsärenden och allmän support gentemot Elfas kunder. Du verkar ”högt som lågt” i den här rollen och hanterar såväl enklare ärenden som mer avancerade och utmanade uppgifter och dialoger. Arbetet sker nästan uteslutande inom B2B, både via mail och telefon. Du är också en viktig pusselbit i det kontinuerliga arbetet att utveckla och förbättra processer, rutiner och verktyg. Tillsammans med ditt team jobbar du för att på ett effektivt och optimalt vis nå ert gemensamma försäljningsmål.
Elfa arbetar i affärssystemen Dynamics och M3.
I din roll kommer du bland annat att:
- Sälja in och registrera orders mot kund
- Hantera inkommande frågor via telefon och mail
- Hantera reklamationer
- Kontakt med transportörer
- Kundvård och försäljningsarbete
- Bidra till kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetsprocesser och rutiner inom avdelningen
Vad du behöver ha med dig in i rollen på Elfa
Först och främst - Du och dina personliga egenskaper är viktiga! Elfa lägger stor vikt vid att deras kunder har det bra. Därför är din serviceinriktade, lösningsfokuserade och kommunikativa förmåga mycket eftertraktad. Du är dessutom ansvarstagande och mån om att lämna ett gott avtryck i samtliga dialoger. Du trivs i en kontext där ärenden och frågor varierar i karaktär, vilket utmanar dig i din anpassningsförmåga och flexibilitet.. och att ständigt utvecklas - ja, det gillar du!
Du har med fördel arbetat i en liknande roll sedan tidigare med kundservice och kommunikation som främsta fokus, med fördel inom detaljhandel eller bygg. Du har en god systemvana och är van vid att arbeta med Excel. Du hanterar svenska och engelska väl i såväl tal som skrift. Vi ser det också meriterande med goda kunskaper i det franska eller tyska språket.
Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!
ÖVRIG INFORMATION
Start: Snarast, början av 2023.
Plats: Centrala Malmö
Anställningsform: Detta uppdrag kommer att inledas som ett konsultuppdrag på 6 månader med avsikt att överrekryteras till Elfa (behovet är långsiktigt).
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Elfas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub.