Bli en drivkraft i vår spännande utvecklingsresa som Lönespecialist

Bli en drivkraft i vår spännande utvecklingsresa som Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt valÄr du en lagspelare som får energi av utmaningar och förändring och vill använda ditt engagemang och dina kompetenser för att utveckla en Löneavdelning i världsklass?

Din nya arbetsplats
Löneavdelningen är en del av Holmens People Service, som ansvarar för koncernens lönehantering och frågor kring våra HR-system. Vi finns placerade på flera orter: Iggesund, Hallstavik, Norrköping, Kroksjön och Örnsköldsvik. Här jobbar vi nära chefer och medarbetare och är en viktig och uppskattad del av verksamheten. I vårt team har vi en stor samlad kompetens med uppdrag att skapa trygghet kring lönefrågor i organisationen.

Vi söker nu en Lönespecialist med placering i Norrköping. Här sitter vi centralt i vackert belägna lokaler vid Strömmen med bara några minuters promenad till resecentrum.

På Holmen värdesätter vi gemenskap och samarbete högt. Vi tror på att arbeta tillsammans för att nå våra mål och skapa en arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga och uppskattade. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll, samtidigt som du bidrar till våra gemensamma framgångar.

Din framtida utmaning
Under våren har Holmen bytt HR- och lönesystem och du kommer komma in i en spännande period där vi nu håller på att sätta våra nya arbetssätt. Vi söker dig med stort systemintresse och som kan bidra i transformationen till en mer digitaliserad arbetsplats. Eftersom vi just nu är mitt uppe i processen att skapa nya strukturer och arbetssätt, vill vi att du ser dig själv i en roll där förändring står i fokus och att det är något du vill vara med att bidra till.

Vi tror starkt på vikten av samarbete och att vi hela tiden lär oss av varandra. Du kommer tillhöra ett team bestående av kompetenta kollegor inom Lön, HR och Systemförvaltning där vi värdesätter gemensamt lärande och utbyte av kunskap och tillsammans strävar vi efter att skapa en dynamisk och stödjande arbetsmiljö.

För att lyckas i rollen
Du är ansvarstagande och noggrann med förmåga att planera och prioritera uppgifter utifrån leveranstidpunkter. Hög integritet är en självklarhet och du är van vid att arbeta strukturerat och effektivt med hög servicekänsla. Du har ett eget driv till utveckling och förbättring, både vad gäller teknik och rutiner. Du förväntas vara nyfiken och intresserad av att lära och dela med dig av din kunskap och därmed bidra till en positiv teamkänsla.

Vi söker dig som har:

• Ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, yrkeshögskoleutbildning inom Lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med löneadministration
• Erfarenhet av att arbeta i tid- och schemasystem
• Vana av att tolka kollektivavtal, både på tjänstemanna- och kollektivsidan
• Goda IT kunskaper i Officepaketet framför allt i excel samt stor vana av att jobba i HR- och lönesystem samt tidssystem. Det är meriterande ifall du har erfarenhet från att tidigare arbetat i HR Plus 8, ProMark samt Cornerstone
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Vi erbjuder dig
Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba inom ett internationellt företag, i en verksamhet som kännetecknas av ett utvecklande ledar- och medarbetarskap och med ett ständigt hållbarhetsfokus. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.

Vi är stolta över att kunna erbjuda trevliga kollegor, intressanta uppdrag och utvecklingsmöjligheter i en givande arbetsmiljö.

Ansök redan idag!
Låter det här som en intressant tjänst som passar dig? Skicka in din ansökan och CV till oss. Sista ansökningsdag är 2025-01-08, men vi kan komma att genomföra löpande rekrytering.

 

 

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2024
  • Ansök senast: 8 januari 2025

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


4 december 2024

Lönespecialist

4 december 2024

4 december 2024