Bli en nyckelspelare på Centric - som Bid Manager!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill bli en nyckelspelare på Centric och arbeta som vår Bid Manager.

I rollen som Bid Manager kommer du leda arbetet med anbud och ramavtal inom både privat och offentlig sektor för Centrics verksamhet inom IT. Du kommer arbeta med våra tjänster inom framförallt bemanning, rekrytering, outsourcing och Managed Services. Du kommer projektleda arbetet och ha löpande dialog med både säljare och medarbetare vid upprättande av anbud samt delta på möten inför ramavtalsupphandlingar och i det proaktiva arbetet med att finna nya kunder.

Tjänsten kan även utgå från vårt kontor i Stockholm eller Malmö om det skulle passa dig bättre.

Arbetsuppgifter

- Ansvar för anbudsförfarandet och bevakning av upphandlingar
- Analys av upphandlingar
- Utforma anbud samt projektleda och delegera uppgifter inom organisationen
- Följa upp att befintliga avtal och riktlinjer efterlevs inom organisationen
- Delta på kundmötenDetta är en affärskritisk roll inom bolaget där avtal inom offentlig sektor har en stor potential och där du kommer bli en viktig del i Centrics framtida expansionsplaner. Du kommer att rapportera till Country Manager Sverige och rollen i dess nuvarande form är ny inom bolaget, så det finns även stora möjligheter att själv påverka och utforma tjänsten utefter dina tidigare erfarenheter.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare ett par års erfarenhet av anbudsprocesser och är van vid att upprätta anbud och avtal för tjänster inom IT. Du har goda allmänna kunskaper inom produkter och tjänster relaterat till IT konsulter och/eller IT outsourcing och kommer med fördel från ett bolag som tidigare har arbetat med liknande tjänster. Vi ser gärna att du har en universitetsutbildning inom juridik, ekonomi eller IT.

En förutsättning är att du har mycket god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Du har ett intresse för att arbeta med omvärldsbevakning och är kreativ när det kommer till lösningar. Utöver det är du en person som har lätt för att kommunicera med andra och har en god förmåga att engagera andra i ditt arbete. För att lyckas i rollen bör du även vara strukturerad och analytisk och trivas i en administrativ roll.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på Lindholmen.

Känner du att det är dags för en ny rolig utmaning? Kontakta oss idag! Intervjuer sker löpande och vi vill därför tipsa dig om att ansöka till oss snarast möjligt.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller alexander.adolfson@centric.eu.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord: bid manager, upphandling, upphandlingsansvarig, anbud, processer, ramavtal, Lindholmen, Göteborg.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

Teknisk Projektledare

Teknisk Projektledare

25 november 2024

Projektledare

Projektledare

25 november 2024

25 november 2024