Bli Experis första Talent Acquisition Specialist!

Bli Experis första Talent Acquisition Specialist!

Arbetsbeskrivning

Experis växer och vi söker nu en driven, relationsskapande och resultatinriktad Talent Acquisition Specialist inom IT. Brinner du för IT, sälj och rekrytering och vill arbeta i ett personligt och framåtdrivande IT-konsultbolag? Gillar du att arbeta i en social roll i ett högt tempo och vill bidra i resan mot att bygga det bästa konsultbolaget i Sverige? Då kanske du är vår första IT Talent Acquisition Specialist!

Som Talent Acquisition Specialist på kommer du arbeta med att proaktivt rekrytera konsulter till Experis i hela Sverige. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa att vi har den senast efterfrågade kompetensen på marknaden hos oss genom att proaktivt attrahera och rekrytera specialistkompetens. Du kommer att lägga mycket fokus på att underhålla och kommunicera med de nätverk av IT-specialister du byggt upp sedan tidigare. Rollen innebär ett stort internt nätverk, såväl inom Experis som med övriga bolag inom ManpowerGroup-koncernen då vi lägger tonvikt på högkvalitativ samverkan.

Du blir en del av en nystartad funktion inom Experis, People & Culture, som supporterar hela Experis i Sverige med värdeskapande aktiviteter för våra anställda. Det innebär att du blir en del av ett team som eftersträvar att hela tiden hålla sig relevanta för sin målgrupp. Teamet är ett socialt, framåtlutat team som idag består av en Employer Branding Manager, en övergripande ansvarig för funktionen samt en framtida Talent Agent som ska supportera rekryteringsarbetet på en nationell basis. Vi arbetar tätt tillsammans som team, men vi samarbetar även tätt med andra funktioner inom bolaget. Du kommer att rapportera till Head of People & Culture på Experis.
Vi har kontor på många olika orter i Sverige så är vi öppna för vilket kontor du kommer att ha som "hemmakontor". Tjänsten är nationell och innebär resor till våra olika platser runt om i Sverige.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att identifiera framtida talangbehov för Experis och proaktivt searcha, rekrytera och underhålla nätverk av specialister inom IT. En stor del av arbetet innebär att underhålla och kommunicera med de befintliga nätverk du redan har inom IT. Du kommunicerar Experis Employer Value Proposition (inklusive förmåner, företagskultur och arbetsvillkor) till kandidater i nätverken och ger information om öppna roller inom organisationen, dvs sälja in olika uppdrag till talangerna.

Du driver parallellt rekryteringsprocessen, inklusive annonsering, marknadsföring, bedömningar, intervjuer och erbjudanden och all kommunikation till potentiella framtida konsulter. En del av arbetet består av att arrangera och delta vid rekryteringsevent i syfte att attrahera ny kompetens till bolaget.

För att lyckas i din roll behöver du samverka med övriga samarbetspartners inom Experis, ex försäljningsorganisationen och konsultchefer för att prognostisera, planera och besluta om framtida behov. Du bidrar även aktivt till försäljningsinsatser, dvs sälja Experis kompetens till våra kunder och samarbetspartners.

Erfarenhet och kvalifikationer
Du har erfarenhet från IT, antingen genom att du arbetat i branschen tidigare eller genom din utbildning. Vi lägger stor vikt vid att du redan har ett eget nätverk av seniora IT specialister och att du vet i vilka kanaler/nätverk talangerna finns och hur du når dem.
Vi tror att du har utbildning inom antingen HR, personal, försäljning, ekonomi eller IT, i kombination med rekryteringserfarenhet.

Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i svenska och engelska, och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program.

Som person
Vi tror att du är en positiv person som är flexibel, tävlingsinriktad och säljande. Du har en stark förmåga att bygga och utveckla relationer och det är i IT branschen du vill verka. Du är en teamplayer med god kommunikativ förmåga och med högt ansvarstagande. Du trivs i en roll med ett tidvis högt tempo. Rollen innebär daglig kontakt med kandidater och interna beställare vilket innebär att det är viktigt att du trivs i en social och relationsskapande roll. Är du den vi söker?


Vi erbjuder
Kompetenskarriär hos oss innebär att vi stöttar dig i din utveckling genom att hela tiden fylla på med erfarenhet och kunskap. Upskill och Reskill är två ledord hos oss. Vi erbjuder över 4 500 interaktiva utbildningar och föreläsningar samt regelbundna utvecklingssamtal för att hjälpa dig växa i din roll.

Söker du en utvecklande roll inom IT-konsultbranschen är detta rätt för dig! Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats som arbetar utifrån värdeorden People, Knowledge och Innovation. Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett expansivt bolag!



Ansökan och frågor
Har du frågor om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Karolina Wielbass på karolina.wielbass@manpowergroup.se Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så fort du känner dig redo!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


22 november 2024