OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av världens främsta katastroforganisation
Röda Korset är världens största humanitära nätverk. Vi finns i 192 länder och vårt mål är att förhindra och lindra mänskligt lidande, oavsett vem det drabbar och hur det än uppstår.
Vi arbetar förebyggande för att katastrofer inte ska inträffa. Vi finns där om den ändå sker och vi är kvar efteråt. Före, under och efter katastrofen.
Röda Korset har ett särskilt uppdrag i den internationella humanitära rätten: att hjälpa människor som drabbats av krig och konflikt. Tack vare vårt unika mandat, vår neutralitet och opartiskhet finns vi på plats i oroshärdar och krigszoner dit ingen annan når.
I Sverige är vi den största humanitära frivilligorganisationen, med över 25 000 frivilliga i fler än 700 lokalföreningar över hela landet.
Tomas Ivarsson arbetar på IT Operations som har uppdraget att sköta infrastruktur, drift, utveckling och support av Svenska Röda Korsets IT miljö. Vi har nu vakanser inom gruppen och ber därför Tomas berätta mer om sitt och kollegornas arbete.
Vad är din och enhetens uppgift?
Vår uppgift inom IT Operations är att verka för att IT-miljön fungerar och är säker. Att hänga med i utvecklingen och se till att användarna får en så bra miljö som möjligt att arbeta i.
Vad är utmärkande för ditt uppdrag som infrastrukturtekniker på Röda Korset?
Utmaningen i vår organisation är att vi har en stor miljö i relation till storleken på organisationen. Vi gör många olika saker och det får till följd att vi arbetar i många olika IT-miljöer. Vi försöker, utifrån våra möjligheter, hålla oss i framkant. Min största utmaning är att hänga med i allt som händer. Jag lär mig främst genom de problem och utmaningar jag stöter på i arbetet.
Vad är dina uppgifter, mer konkret?
Se till att användarna har en uppdaterad, modern och säker klient som är anpassad för att underlätta deras arbete så mycket som möjligt. Se över sårbarheter och hålla våra system uppdaterade. Implementera nya tekniska lösningar som underlättar arbetet för verksamheten och höjer säkerheten i vår miljö. Övervaka tjänster, system och integrationer. Felsökning och 3rd- / 2nd line support.
Jag arbetar dagligen i bla Active Directory, Azure, Configuration Manager, Intune och Operations Manager. Vi planerar och följer upp vårt arbete i Microsoft DevOps. Bland våra viktigaste system ingår även Dynamics CRM, Dynamics AX, BizTalk, Teams, SharePoint och EpiServer.
Hur kommer det sig att du arbetar här?
Det var det meningsfulla uppdraget, utöver tjänstens innehåll, som gjorde att jag sökte mig hit för 10 år sedan. Jag har också väldigt bra kollegor. Jag har under den här tiden provat ett annat arbete, som konsult, under en kort period men trivdes inte med känslan av löpande band och ständiga debiteringskrav så jag kom tillbaka och har inte ångrat det. Jobbet är utvecklande och jag får ständigt jobba med och lära mig nya saker. Microsoft 365 växer hela tiden och där finns alltid mer att lära.
*******************************************************************’
Vi söker nu två tjänster till Operationsteamet varav den ena är ett vikariat på ett år. Vårt Operationsteam ger bland annat ger 3rd- & 2nd-linesupport till organisationen. Alla infrastrukturtekniker har gemensamma arbetsuppgifter som servicedeskärenden, identitetshantering, övervakning, drift, felsökning och utveckling men förutom det också ett eller flera specialistområden som de ansvarar för. Till de vakanser vi nu söker ingår specialistområdena nedan:
• Produktägare Microsoft 365
• Som produktägare ansvarar du för att följa utvecklingen av Microsoft 365, föreslå förändringar i vår miljö, driva och delta i olika projekt där Microsoft 365 ingår. Du behöver ha flerårig erfarenhet av arbete med konfiguration, säkerhet, administration och hänga med utvecklingen av Microsoft 365. Det är värdefullt om du har dokumenterad erfarenhet av SharePoint. Produktägaransvaret täcker ca 50% av tjänsten. Resten av tider hjälper du kollegorna i teamet med våra dagliga arbetsuppgifter. Tjänsten är tillsvidareanställning
• Infrastrukturtekniker
• Du är kittet mellan Operations- och Servicedeskteamet. Du fördelar Operationsärenden, följer upp att de blir lösta enligt avtalad SLA, tar fram statistik och följer upp och förbättrar rutiner. Du har god kompetens och flerårig erfarenhet inom de tekniker vi ansvarar för och hjälper till att lösa både 2nd- och 1st-line supportärenden samt följer upp larm. I denna tjänst ansvara du också för uppföljning av vår telefonilösning. Tjänsten är ett vikariat till 2021-09-03
! Vi söker också en IT-tekniker till samma team. Läs mer om den tjänsten här.
Om du har erfarenheter som stämmer överens med ovan och känner att du vill bidra med ditt engagemang i en organisation som vår, så är du rätt person för oss.
Tjänsterna är placerade på vårt kontor i Stockholm.
Så här rekryterar vi
Vi välkomnar din ansökan senast den 2 augusti. I våra rekryteringsprocesser ingår intervjuer, arbetsprov och referenstagning. Välkommen att kontakta rekryterande chef Jim Terneborg om du har frågor om tjänsten. Under sommarledigheterna når du Jim enklast på mail: jim.terneborg@redcross.se
Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.