OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka tingsrätt är en domstol med drygt 130 medarbetare och är förutom allmän underrätt också en av landets fem mark- och miljödomstolar. Vid tingsrättens allmänna avdelningar handläggs bl.a. brott- och tvistemål samt samtliga utsöknings- och exekvaturärenden i Stockholms län. Vid mark- och miljödomstolen handläggs miljö- och fastighetsmål samt mål enligt plan- och bygglagen.
Tingsrätten är indelad i fyra dömande avdelningar, två allmänna och två mark- och miljöavdelningar, samt en administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen leds av den administrativa chefen och ansvarar för personal- och ekonomifrågor, registratur, arkiv, IT/teknik, reception, säkerhet och vaktmästeri. Den administrativa avdelningen söker nu en registrator.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator ingår du i ett registratorsteam på den administrativa avdelningen. Du kommer att ha en nyckelroll i hanteringen av inflödet av mål på tingsrätten och är med och delar på arbetet med att registrera tingsrättens alla måltyper. Som registrator företräder du tingsrätten och ansvarar för öppning av posten som inkommer till tingsrätten och registrerar och lägger upp inkommande mål och ärenden i tingsrättens målhanteringssystem. Många av målen kommer in elektroniskt och du övervakar tingsrättens målhanteringssystem och registratorsbrevlådor för inkommande e-post och mål under hela dagen. Arbetet innebär dels interna kontakter med de dömande avdelningarna och externt genom att besvara och hantera frågor från parter, allmänhet, journalister och myndigheter. Du arbetar i en händelserik arbetsmiljö, ofta i ett högt tempo. Vid behov kan även andra arbetsuppgifter på den administrativa avdelningen ingå.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är effektiv och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att prioritera och omfördela arbetsuppgifter beroende på hur arbetsdagen ser ut. Eftersom tempot stundvis är högt på registraturen, ser vi att du är stresstålig och har en förmåga att bibehålla ett gott bemötande även under stress. Vidare är du en person med ett gott omdöme som har lätt för att samarbeta och som trivs med att vara en del av ett arbetsteam.
Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från arbete inom service och/eller administration. Det är meriterande med kunskap och erfarenhet av tingsrättens måltyper samt kännedom om offentlighet- och sekretesslagstiftning. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift och vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper och som ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magdalena Hägg Bergvall
08-561 656 90
Elisabet Wass Löfstedt
08-561 656 95
Annica Cornelius (JUSEK)
08-561 656 70
Linn Pantzar (JUSEK)
08-561 656 76
Ylva Osvald
08-561 657 57
Sarah Berwick
08-561 656 86
Pernilla Kumlin Fliesberg
08-561 657 38
Ann-Britt Storhannus (ST)
08-561 656 43
Anette Ramsten (ST)
08-561 656 79
Arkivhandläggare Anna Frejd
08-561 657 32