Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank.
Job ID:27433
Vad du kommer att göra
Vårt mål är att ingen kund ska behöva stå i kö för att få hjälp av oss. Som kundservicemedarbetare möter du våra kunder via telefon och är ofta deras första kontakt. Du spelar en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Med vår app har kunderna hela banken i sin hand och kan själva lösa det mesta på ett smidigt och säkert sätt. När de behöver hjälp är vår kundservice bara ett chattmeddelande eller telefonsamtal bort. Vi anpassar oss kontinuerligt för att bäst möta kundernas behov. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla frågor till mer komplicerade kundärenden över telefon.
Vi har ett viktigt uppdrag att motverka digitalt utanförskap och hjälpa våra kunder att ställa om. Vi vill att våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och bekväma med våra digitala tjänster. Vi lägger därför stor vikt vid att guida varje kund till hur man hittar svar och lösningar på sina bankärenden i våra självservicekanaler.
Vem du är
Det här är rätt roll för dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Du är social och kommunikativ och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo. Du kan sätta dig in i kundens situation, anpassa ditt bemötande och koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för att säkerställa hög kundnöjdhet.
För att lyckas i rollen tror vi att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och kan prestera med goda resultat. Du bör ha förmågan att hantera svåra kundsituationer med självförtroende och beslutsamhet, och kunna representera företaget på ett professionellt sätt. Du använder ditt goda omdöme för att fatta väl grundade beslut som följer Nordeas riktlinjer och regler. Du bör ha en stark förståelse för och följa Nordeas säkerhetsprotokoll, dataskyddsregler och etiska riktlinjer.
Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av kundmötande serviceroller, gärna inom bank/finans/försäkring
* Har utbildning inom ekonomi
Arbetsvillkor
I rollen arbetar du på ett rullande schema tillsammans med ditt team. Passen är fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och helgpass mellan klockan 9-17. Du jobbar i snitt en helg var sjätte vecka, varierande över året.
Tjänsten är en timanställning där du förväntas jobba 30 timmar per vecka. Vi erbjuder startdatumet 3/3 2025.
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer att ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor.
Förmåner som du får möjlighet att ta del av från första arbetsdagen:
* Vinstandelar - En vinstandelsstiftelse där du som anställd får ta del av vinsten när uppsatta mål och resultat uppnåtts
* Lunchförmån
* Friskvårdsbidrag
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 05/01/2025 genom att skapa en profil, ladda upp ditt cv och personliga brev.
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
* CV-urval
* Tester
* Telefonintervju
* Fysisk intervju
* Bakgrundskontroll
Vi är ett internationellt bolag och därför kan telefonintervjun komma att ske på engelska. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på rekrytering.3328@nordea.se. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.