Bli vår nästa stjärna inom IT-support

Bli vår nästa stjärna inom IT-support

Arbetsbeskrivning

Centric söker flera supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite.

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system och även social? Då är det precis dig som vi behöver.
 Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Helpdesk:
På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet så kan du få vara första kontakt mot användare eller andra.

Onsite: 
Som onsitetekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig med stort driv och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem och mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange.

Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line.

Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor, får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi erbjuder nämligen alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom många olika områden. Vi tycker att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Därför erbjuder vi alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024