OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blique by Nobis är ett modernt hotellkoncept där arkitektur och design går sida vid sida med olika former av estetiska uttryck. På generösa sociala ytor har vi skapat ett levande community med hotell, två restauranger, stora och flexibla mötes- och eventlokaler samt en takterrass med fantastisk utsikt över Stockholms takåsar.
Med ena foten i artistiska Vasastan och den andra i växande Hagastaden har vi ett oslagbart läge i en ny och spännande del av Stockholm.
Blique by Nobis har totalt 249 rum varav 50 av dessa är Studios, där gästen bor i en välplanerad, unik lägenhet med fullt utrustat pentry, inkluderat köksutrustning.
Nu söker vi på Nobis Hospitality Group en Front Office Manager till vår reception på Blique by Nobis. Vi driver sen tidigare välkända varumärken som bland annat Operakällaren och designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Hotel Skeppsholmen och Miss Clara. I april 2019 öppnade vi Blique by Nobis på Gävlegatan i nya stadsdelen Hagastaden, ett modernt hotellkoncept om 249 rum, generösa sociala ytor, flexibla event- och mötesmöjligheter, två restauranger, barer, samt en takterrass med utsikt över Stockholm. Här skapar vi en levande och social mötesplats med starka inslag av arkitektur, design och andra former kreativa uttryck.
Vi söker en egnagerad ledare och lagspelare som sätter våra gäster i fokus. Du brinner för service har god administrativ förmåga. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Som Front Office manager så ansvarar för den dagliga driften i receptionen, se till att rutiner efterhålls, sätter nya rutiner i samråd med Hotel Manager och ser till att våra gäster får den bästa servicen och upplevelsen. Du ansvarar för receptionisterna och att receptionen med ingående arbetsuppgifter alltid fungerar. Du har uppgifter såsom inventering, schemaläggning/bemanning, säkerhetsfrågor, registrera poäng och svara på gästrecencioner. Du är den äger ankomstlistan, hjälper till när saker krånglat till sig och är spindeln i nätet i receptionen. Din personlighet är viktigt och vi sätter hög fokus på samarbetet mellan våra avdelningar.
Receptionen är öppen dygnet runt så det är viktigt att du är bekväm med att jobba dag, kväll och helger.
Bakgrund & profil: Tidigare erfarenheter eller utbildning inom service och ha arbetat i reception tidigare. Hög servicemedvetenhet och nära till glädje och skratt. För att passa in i denna roll är det också viktigt att du har erfarenhet och/eller viljan att leda ett team, du är social och kapabel till att hantera flera saker samtidigt. Du är lyhörd gentemot gäster och dina kollegor.
Blique by Nobis Hotel ingår i en koncern av flera hotell med restaurangverksamheter, både nationellt och internationellt och vi erbjuder alla våra medarbetare möjligheten att växa och klättra! Vi talar gärna så många språk som möjligt men svenska och engelska är en förutsättning i både tal och skrift. Glädje, vänlighet, kunskap, värme, närvaro, intuition och personlighet – dessa är några grundvärden i den service med vilken vi möter våra gäster på Blique by Nobis.
Tjänsten är en heltidsanställning med en provanställning på 6 mån. Lön enl. ök.
Intervjuer & urval kommer ske löpande varför vi ber dig söka så snart som möjligt. Tillträde så fort vi hittat den rätta!
Vi kommer endast svara ansökningar som möter vår kravprofil.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Edstein, Receptionschef
Pawel Petersén, VD
0705224475
Emelie Alm, Director of inhouse sales
0709 60 22 70