Bocoach söks till Uppsala

Bocoach söks till Uppsala

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! En bekräftelse på det är att vi under 2022 både vann Kundkristallen och utsågs till Great place to work! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 39 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Om tjänsten
Det övergripande syftet med rollen som bocoach är att öka kunskapen hos Victoriahems hyresgäster i vardagliga frågor kring boendet. Det innefattar exempelvis att informera om rättigheter och skyldigheter som hyresgäst, samt hur området fungerar vad gäller sopsortering, tvättstugor, ventilation, utrustning i lägenheten och allmän skötsel.

I rollen kommer du framför allt arbeta med att samordna och utveckla det bosociala arbetet, samt följa upp avtalen med de föreningar vi sponsrar på orten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för kundtjänst i bobutiken och telefon

- Stödja förvaltare i dialogen med hyresgästen

- Coacha och stötta i ansvaret det innebär som hyresgäst genom hembesök

- Informera hyresgäster om förestående reparationer och renoveringar genom uppsökande verksamhet

- Sammankallande och deltagande i gårdsråd eller likande

- Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla bostadsområdet på flera nivåer

- Representera Victoriahem lokalt och Victoriahem-modellen där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från yrken där kommunikation och att förmedla information varit en stor del. Det kan exempelvis vara arbete med utbildning, samhällsinformation, kundarbete eller projektarbete. Du ska ha gedigen livserfarenhet och vana att lösa olika situationer på ett konstruktivt sätt med dialog som verktyg.

Som person är du ansvarstagande, bra på att skapa relationer och lösa problem. Du har en vilja att utvecklas och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en stark kommunikatör som har lätt att skapa förtroende. Goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära dig system är en fördel.

Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Andra språkkunskaper värderas högt i denna roll då du kommer träffa många kunder som har annat modersmål än svenska. Du har minst gymnasiekompetens, men vi ser gärna att du har en högskoleutbildning.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Särskild visstidsanställning 6 månader

- Placering: Uppsala

- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoriahem
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Liknande jobb


20 december 2024

Projektledare för ungdomssatsning – gör skillnad 2025

Projektledare för ungdomssatsning – gör skillnad 2025

19 december 2024

19 december 2024