OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Victoriahem tar hand om drygt 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden samtidigt som vi bygger fler bostäder.
Vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna och Strängnäs består av 5 500 lägenheter. Nu söker vi en driven och social bocoach som kommer utgå från vårt kontor i Eskilstuna.
Om tjänsten
Det övergripande syftet med rollen som bocoach är att utveckla och följa upp vårt bosociala arbete. Det innefattar exempelvis att hitta nya samarbetspartners och utveckla befintliga samarbeten med föreningslivet i de stadsdelar vi verkar. Du kommer även delta i stadsdelsnätverk där våra fastigheter finns belägna. En annan del av arbetet är att genomföra aktiviteter för våra hyresgäster, exempelvis trapphusmöten och områdesdagar.
Bland annat innefattar det uppgifter så som exempelvis:
- Arbeta med att samordna och utveckla det bosociala arbetet
- Följa upp avtalen med de föreningar vi sponsrar på orten.
- Stödja förvaltare i dialogen med hyresgästen
- Sammankallande och deltagande i gårdsråd eller likande
- Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla bostadsområdet på flera nivåer
- Representera Victoriahem lokalt och Victoriahem-modellen där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet.
Din profil
Vi söker efter dig som har erfarenhet från yrken där kommunikation och att ge information varit en stor del. Det kan vara exempelvis arbete med utbildning, samhällsinformation, kundarbete, projektarbete mm. Du ska ha gedigen livserfarenhet och vana vid att lösa olika situationer på ett konstruktivt sätt med dialog som verktyg.
Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både tal och skrift.
Har du ytterligare språkkunskaper ser vi det som meriterande.
Du har minst gymnasiekompetens, men vi ser gärna att du har en högskoleutbildning.
Som person är du ansvarstagande, bra på att skapa relationer och lösa problem. Du har en vilja att utvecklas och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en stark kommunikatör som har lätt att skapa förtroende. Goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära dig system är en fördel.
Körkort B och tillgång till bil är ett krav för tjänsten.
Ansökan
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Sara Grandin på sara.grandin@victoriahem.se
Övrig information
- Start: Enligt ök
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen
- Omfattning: Heltid, Tillsvidare
- Placering: Eskilstuna