Boende och flyktingassistent

Boende och flyktingassistent

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Vår boende- och flyktingsassistent är föräldraledig och vi söker nu en vikarie. Du kommer främst arbeta med boendefrågor operativt och i nära samarbete med socialsekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som boende- och flyktingassistent kommer du ansvara för;
- att ge information om boende, individuellt och i grupp
- kommunens boskola och skapandet och upprätthållande av rutiner och processer för denna
- att kontrollera nya hyreskontrakt och andrahandslägenheter
- besiktning och tillsyn av kommunens andrahandslägenheter och tillfälligt boende
- att skapa och upprätthålla rutiner och processer kopplat till enhetens arbete

Rollen som boende- och flyktingassistent inom arbete och försörjning riktar sig främst till de som har lägenheter via kommunen eller på annat sätt har kontakt med kommunens socialtjänst. Du kommer att ha nära kontakt med socialsekreterare, hyresvärdar och andra intressenter och samarbetspartners. Ett viktigt inslag i arbetet är de praktiskt pedagogiska arbetsuppgifterna i form av handledning och stöttning till individerna av bland annat boenderegler. I rollen ingår även att vara länken mellan individen, hyresvärd och socialsekreterare. Som boende- och flyktingassistent arbetar du utifrån ett brukarperspektiv, kvalitetsperspektiv och samordningsperspektiv samt utvecklar verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning relevant för uppdraget.
Du har förmåga till självständigt arbete och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare har du god samarbetsförmåga och är serviceintriktad med intresse för sociala frågor.
Erfarenhet av arbete i verksamhetssystem, samt utbildning i hyreslagstiftning är meriterande. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper och erfarenhet som rör bostadsmarknaden.

ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Anders Moberg
040-6256109
Socialsekreterare Romela Seremet
040-6256355
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-625 60 00
Samordnare Ivana Mandic
0729 819308
Avdelningschef Lena Lundgren
040-6256162
Enhetschef Mina Sandberg
040 625 68 80
Enhetschef Gunilla Ahlstrand
040-625 6125

Sammanfattning

Besöksadress

Kärlesgatan 6 23221 Arlöv
None

Postadress

Box
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Resursperson Kvotflyktingar

Resursperson Kvotflyktingar

16 oktober 2023

Projektledare integration

17 april 2023

Integrationshandledare

Integrationshandledare

5 april 2023

31 januari 2023