OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boendeassistent
OMS:2013:68
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Du kommer att vara placerad på Fredrik Bööks väg 10 som är en servicebostad där vi arbetar med personer med utvecklingsstörning. Fredrik Bööks väg 10 tillhör Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 6 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår stöd och handledning till personer med utvecklingsstörning. Arbetet planeras och utförs i nära samverkan med kundens nätverk. I arbetsuppgifterna ingår även omvårdnadsarbete samt praktiska arbetsuppgifter så som städ, tvätt etc.
Kvalifikationer
Omvårdnadsprogrammet eller annan lämplig utbildning inom området. Tjänsten kräver erfarenhet av arbete med funktionsnedsatta personer. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Stresstålighet, stort tålamod och respektfullt bemötande är viktigt för dig i mötet med kunden. Förmåga att utifrån varje kunds förutsättning se möjligheter till utveckling. Arbetet kräver ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt kunskap att hantera situationer som kan förekomma i kundens vardag. Arbetssätt med tydliggörande pedagogik och struktur är grundläggande. Att kunna samarbeta och förhålla sig till gemensamma beslut är av yttersta vikt för att arbetet ska fungera.
Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift.
Stor vikt kommer även läggas på personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 80% med schemalagd tjänstgöring dag, kväll och helg.
Tillträde 2013-10-01 eller efter överenskommelse.
Anställningen tillsätts under förutsättning att tjänsteunderlaget inte förändras och att tjänsten inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd eller företrädesberättigad personal.
Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.
För mer information, ta kontakt med
Christian Hegbart, Personalspecialist, 044-13 58 51 eller via christian.hegbart@kristianstad.se
Katarina Dexe, Enhetschef, 13 54 51 eller via katarina.dexe@kristianstad.se
För facklig information, ta kontakt med
Jonas Nilsson, Kommunal, 044-13 48 80 eller via jonas.nilsson2@kristianstad.se
Sista ansökningsdatum
2013-08-04
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21