OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbete och Bostad
Har du erfarenhet av arbete inom omvårdnadsyrket och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten boendeassistent. Vi erbjuder både en trevlig arbetsplats och goda möjligheter till avancemang. Välkommen med din ansökan!
Hos oss jobbar du enligt Lagen om stöd och service (LSS) på något av våra serviceboenden där din främsta uppgift är att ha individen i fokus. För oss är du värdefull då du gör skillnad och i ditt arbete skapar en bättre vardag för våra brukare genom vård och omsorg och service utifrån den enskildes behov och önskemål.
Ditt uppdrag
Att arbeta som boendeassistent innebär i första hand att ge stöd, service och omvårdnad till de boende och arbeta med genomförandeplaner. Dessutom kommer du att samverka med annan personal på boendet. Din närmaste chef kommer att vara verksamhetschef, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet.
Din bakgrund
Krav för att söka tjänsten är att du har utbildning inom vård och omsorg eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren anser lämplig för tjänsten. Vi ser även att du har erfarenhet av arbete inom omvårdnadsyrket. Du måste också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, goda dator- och systemkunskaper samt goda dokumentationskunskaper. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper i teckenkommunikation eller erfarenhet av arbete med omsorg av personer med funktionsnedsättning.
Du tar dig an ändrade förutsättningar med ett öppet sinne. Du har ett intresse och en vilja att hjälpa kund/medborgare och anstränger dig för att leverera inom rimliga gränser. Vidare är du en person som är bra på att säkerställa att dina budskap når alla berörda parter.
Sist men inte minst söker vi dig med förmågan att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du är bra på att se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Emina Sesto, verksamhetschef, 018-727 63 15
Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43