OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rödbergsvägen 8 är ett särskilt boende enligt LSS beläget nedanför Rödberget som öppnade 210111.
Verksamheten har fyra stycken boendeplatser.
Rullstensgatan 5 A är ett särskilt boende (gruppbostad) enligt LSS. Rullstensgatan stödjer 5 stycken brukare med beslut enligt LSS samt två stycken brukare med stöd enligt SoL i deras vardagliga livsföring.
Vi söker nu två boendehandledare till gruppboendet Rullstensgatan och Rödbergsvägen.
Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Rödbergsvägen kommer du i kontakt med personer som har intellektuell funktionsnedsättning samt autism. Du arbetar i ett team där du tillsammans med ett antal av dina kollegor har ett utökat ansvar runt en av de fyra brukare som bor på verksamheten. På verksamheten finns fyra stycken team som utgörs av 13 stycken medarbetare.
Du arbetar dagligen med kommunikations samt kognitiva hjälpmedel i form av tim/minutstockar, bildscheman, Memoday-planner etc. I arbetet är du nära brukaren och stöttar med det mesta i vardagen, allt från städ, disk och matlagning, promenader, följe till läkarbesök och stöttande samtal.
Som boendehandledare på Rullstensgatan fungerar du som ett stöd för personer med psykiska funktionsnedsättningar och arbetar med de evidensbaserade metoderna ESL samt MI. Verksamhetens målsättning är att brukarna, med vårt stöd, ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Som boendehandledare hos oss samverkar du med dina kollegor, andra enheter inom verksamheten, rättspsykiatrin samt externa aktörer.
Om dig
Till tjänsten på Rödbergsvägen söker vi dig som är utbildad undersköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdigt. Du har erfarenhet av personer som har intellektuell funktionsnedsättning samt autism. Ett krav är att du tidigare har arbetat med utåtagerande beteende och är trygg i hot och våldssituationer. Meriterande är om du har arbetat med olika typer av kognitiva hjälpmedel.
Till tjänsten på Rullstensgatan söker vi dig som är utbildad undersköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Krav är att du har erfarenhet av dubbeldiagnoser (psykisk ohälsa och missbruk). Meriterande är om du har erfarenhet av personlighetsstörningar, psykossjukdom, schizofreni och hot och våld.
Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt som innefattar ödmjukhet, tålamod och flexibilitet. Arbetet förutsätter en förmåga att arbeta självständigt, kunna ta egna initiativ och uttrycka sig väl i tal och skrift. Vi önskar även engagemang och öppenhet för utvecklingsarbete såväl på den egna arbetsplatsen som inom hela verksamhetsområdet.
B-körkort krävs för båda tjänsterna.
Vi vill att du bifogar ett personligt brev och cv.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Övrigt
1 plats tillsvidareanställning på Rödbergsvägen, heltid, med tillträde senast 2021-05-17, på schemarad dag, kväll och helg.
1 plats tillsvidareanställning på Rullstensgatan, heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse, på schemarad dag, kväll och helg.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i 8 förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.