OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om aMHigo
aMHigo AB är ett familjeägt företag beläget i Sävast, Norrbotten. Företaget grundades 2014 av Monica Helin som varit aktiv inom socialt arbete i över 30 år, och har under den tiden nått hundratals barn, föräldrar och personalgrupper.
aMHigo AB startade med ett enskilt företag som erbjöd handledning. Därefter växte företaget med medarbetare för utförande av utredningsarbeten till kommuner. Önskan om att tillvarata vår kompetens och erfarenhet ledde sedan vidare till att vi de senaste åren har öppnat både stödboende, skyddat boende, HVB ungdom samt att vi tillhandahållet våra egna familjehem. 2020 öppnade vårt utredningshem för familjer.
Vi vill kunna erbjuda individanpassad livskvalitet och en sammanhållen vårdkedja. aMHigo är ett företag med mycket driv och engagemang.
Läs mer om aMHigo här. (https://amhigo.se/om-oss/)
Utredningshem
aMHigo utredningshem med HVB-tillstånd, erbjuder utredningar för föräldrar och barn 0-6 år. Vår verksamhet bygger på ett miljöterapeutiskt förhållningssätt, där utredning och återföring utgår från förmåga och utvecklingspotential avseende anknytning mellan barn och föräldrar.
Målgruppen är familjer bestående av föräldrar och barn som kommer till våra lokaler för att utredas kring sin föräldraförmåga och sitt barns behov.
Vi är en mindre verksamhet och har plats för 2 familjer eller en familj med äldre medföljande barn, med som max 6 personer placerade samtidigt. Verksamheten är belägen i centrala Boden med närhet till både stadsmiljö och naturområde.
Vad ingår i arbetet?
Som boendepersonal på aMHigos utredningshem ansvarar du för hemmets dagliga aktiviteter. Aktiviteterna syftar till att utreda föräldrars förmåga att tillgodose barnens behov. Utifrån detta syfte planerar, förbereder och utför du aktiviteterna.
aMHigo strävar efter att verksamheten ska kännetecknas av transparens och förutsägbarhet. Både socialtjänst och familjen ska känna sig trygga i planering, genomförande och uppföljning.
aMHigos målsättning och arbetssätt utgår från aktuell lagstiftning vad det gäller sekretess, tystnadsplikt, anmälningsplikt och dokumentation.
På utredningshemmet arbetar vi i team för att kunna utföra våra utredningar så professionellt som möjligt. Det innebär att utredande socionomer och observationspersonal kompletterar varandra i arbetet, där vi följer upp arbetsinsatsen och tillsammans reflekterar över utförda arbetsmoment och de processer som följer efter det.
Inom aMHigos utredningshem sker arbetet utifrån en systematisk struktur kring vårt utredningsuppdrag och familjens individuella genomförandeplan. Vi lägger stor vikt vid dokumentationen där vi tydliggör vår arbetsinsats och utförda arbetsmoment. Denna dokumentation ligger till grund för vår uppföljning med socialtjänsten. Vi betonar vikten av kontinuerlig uppföljning under pågående uppdrag för att säkerställa att insatsen är adekvat och att frågeställningarna i uppdraget blir besvarade.
Läs mer om hur arbetsprocessen ser ut här. (https://amhigo.se/utredningshem/)
Vem är du?
För att vara aktuell i rollen som boendepersonal hos aMHigo är det ett krav att du har en relevant eftergymnasial utbildning såsom beteendevetare, socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller specialpedagog eller annan likvärdig utbildning. Examensbevis är något vi kommer att efterfråga. Har du utbildning eller erfarenhet som berör barns behov och/eller familjer i kris är det mycket meriterande.
För att trivas i rollen krävs det att du som person är engagerad och aktiv. Du trivs i roller där du har möjlighet att ta mycket ansvar och initiativ. Du är trygg i dig själv och räds därför inte att fatta, ibland svåra, beslut.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25:e november. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.
Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret kommer att begäras i denna rekrytering.
Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid, dygnsschema.
Lönevillkor: Enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Kent Patomella, Vice VD på aMHigo, på kent.patomella@amhigo.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta John Mannberg på john.mannberg@byhart.se.
Varmt välkommen med din ansökan!