OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
ÄLDREENHETEN ansvarar för myndighetsutövning för personer över 65 år med primär inriktning traditionell äldreomsorg. Enheten består av områdeshandläggare, vårdplanerare, boendeuppföljare, boendesamordnare samt enhetschef. För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt.
Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.
Jobba i Ekerö kommun
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.
Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade Team på äldreenheten, myndighetsutövning?
Vi söker nu en boendesamordnare som efterträder vår nuvarande kollega som innehar tjänsten i dagsläge.
Som Boendesamordnare kommer du ha huvudansvar för planering av våra platser på vård- och omsorgsboende, såväl för brukare som har ett tillfälligt behov av stöd på en korttidsavdelning men även för brukare som är beviljad permanent plats på ett vård-och omsorgsboende. Till arbetsuppgifterna hör bland annat förmedling av platser, upprättande av hyresavtal, köp av externa platser med upprättande av individavtal samt individuppföljning av pågående placeringar. Du kommer att ha täta kontakter med biståndshandläggare och enhetschef på Myndighet äldre, enhetschefer inom vård- och omsorg, klienter, anhöriga samt andra myndigheter.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten krävs en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha kontakt med många olika aktörer. Arbetet kräver att du är självgående, flexibel, kan fatta snabba beslut och prioritera dina arbetsuppgifter. Du ska vara strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. I mötet med klienter och anhöriga är du trygg i dig själv, förtroendeingivande samt besitter förmågan att skapa goda möten.
En god administrativ förmåga och tydlighet i både tal och skrift är viktiga förmågor i tjänsten som boendesamordnare du behöver därför ha goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomi och god datavana då arbetet involverar arbete i Excel filer och viss uppföljning av kostnader.
För att vara aktuell för tjänsten hos oss ser vi gärna att du har Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Du bör ha goda kunskaper om lagar och förordningar inom verksamhetsområdet samt goda kunskaper i Officepaketet.
Då vi agerar som hyresvärd bör du ha god förståelse för jordabalken, särskilt 12 kap Jordabalken, hyreslagen.
B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet inom äldreomsorg
• Erfarenhet av tjänst som boendesamordnare eller motsvarande
• Erfarenhet som biståndshandläggare
• Erfarenhet av Verksamhetssystem Pulsen Combine Life Care som system vid utskrivning från slutenvården är meriterande
Vi erbjuder dig
• Skräddarsydd introduktion
• Engagerade kollegor och ett nära samarbete på enheten
• Tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning
• Möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår verksamhet
Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Så tar du dig till Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26