Boendesamordnare Arbete- och välfärdsförvaltningen

Boendesamordnare Arbete- och välfärdsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att bli en av oss!

Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap.

Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre!

Arbete- och välfärdsförvaltningens arbete omfattar myndighetsutövning och utförande för målgrupperna barn och unga, personer med beroendeproblematik, personer med psykisk ohälsa, personer i behov av försörjningsstöd samt stöd på grund av våld i nära relation. Förvaltningen är indelad i tre verksamheter, Individ- och familjeomsorg, Arbetsmarknad och integration samt Funktionsstöd. Vi har ett processorienterat arbetssätt där samverkan, utveckling och ständiga förbättringar leder oss framåt.

Som boendesamordnare tillhör du vuxenenheten som består av 12 medarbetare och enhetschef. Som boendesamordnare arbetar du tillsammans med personal över hela förvaltningen där boendeinsatser kan vara aktuella. Boendesamordnaren fungerar som spindeln i nätet när det gäller boendeinsatser. Förvaltningen är i implementeringsfasen av Bostad först och som boendesamordnare kommer du arbeta nära projektledaren under implementeringen vilket innebär att man har möjlighet att påverka sitt framtida arbete.

På vår enhet jobbar vi med kunskap, professionalitet och engagemang. Hos oss är klienten i fokus! Vi arbetar aktivt med att skapa en kultur som tillåter våra medarbetare att utvecklas. Du kommer till en arbetsplats där det är viktigt med utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor
Samverkan internt och externt är nyckelord. Brukarinflytande är en självklarhet på enheten och du arbetar ständigt med att förbättra verksamheten.




ARBETSUPPGIFTER
Som boendesamordnare har du en central funktion i förvaltningens operativa samt strategiska arbetsuppgifter. Det kan innebära att utreda behov av och fatta beslut om boendeinsatser, samt följa upp beviljade bostadsinsatser, planera och genomföra avhysning, iordningställande av lägenheter samt vräkningsförebyggande arbete.
Uppdraget innebär en tät samverkan och dialog med olika hyresvärdar samt att knyta till sig nya hyresvärdar.

Vuxenenheten arbetar metodiskt i samverkan mellan alla enheterna för att de vi är till för ska få rätt insats. Att arbeta mot ständiga förbättringar är en stor del av arbetet som leder till att föra verksamheterna framåt med god kvalité.


KVALIFIKATIONER
Du är initiativrik och kan självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt för att kommunicera med både klienter och samverkanspartners, och en framgångsfaktor i arbetet blir din förmåga att skapa goda relationer. Du är van vid att arbeta processorienterat och deltar aktivt i det systematiska kvalitetsarbetet
Vi söker dig som är en lugn och trygg person och har ett intresse för att arbeta med människor i social utsatthet. Du kommer möta klienter som är i behov av exempelvis försörjningsstöd, beroende/missbruksvård och boendestöd vilket kräver ett empatiskt förhållningssätt. Du är självgående och klarar av att ta egna beslut men förstår också vikten av att arbeta tillsammans.

Du har en socionomutbildning eller någon annan form av beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Det är meriterande med kunskap om hyreslagen. Vi ser gärna att du har erfarenhet tidigare av liknade arbetsuppgifter.

Du är väl förtrogen med SoL och LSS samt en god strategisk såväl som operativ förmåga.

För att lyckas i rollen skall du tycka om att samverka både internt och externt, du har en förståelse för helheten av vårt uppdrag inom Arbete- och välfärdsförvaltningen. För att trivas i rollen uppskattar du att arbeta tillsammans med olika professioner och se brukarinflytande som en framgångsfaktor. Du drivs av att göra skillnad för dem vi är till för och att jobba med kvalitetsutveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ser vi att du söker tjänsten via ansöknings- länken.

Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf. enhetschef Louise Sandén
0457-61 86 60
Enhetschef Emma Stahre
0457-618238
Verksamhetschef Göran Fridh
0457 - 618 122
Enhetschef Else-Mari Emilsson
0457-618343
Verksamhetschef Göran Fridh
0457- 61 81 22
Enhetschef Veronika Jönsson
0457-618490
Enhetschef Carin Ingeskog
0457- 61 83 40
Enhetschef Peter Börjesson
0457- 61 76 97
Enhetschef Else-Mari Emilsson
0457 618343
enhetschef Ywonne Ödman
0457-618330

Sammanfattning

Besöksadress

37280 Ronneby
None

Postadress

Karlshamnsvägen 4
RONNEBY, 37280

Liknande jobb


22 november 2024

Specialistsocionom

Specialistsocionom

22 november 2024

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

22 november 2024

21 november 2024