OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mitthem är Sundsvalls största hyresvärd och har drygt 5 700 lägenheter, en balansomslutning på 1,8 miljarder kr och en omsättning på cirka 390 Mkr. Vi är en starkt decentraliserad organisation med cirka 50 anställda och vår vision är ”Trygghet, glädje, hemma – tillsammans gör vi det goda livet möjligt!”. Vår affärsidé handlar om att vi ska ”tillhandahålla ett tryggt, säkert och prisvärt boende i Sundsvalls tätort och verksamheten ska kännetecknas av hög kvalitet och god service i nära samarbete med kunden”. Mitthem ägs till 100 % av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB.
För att säkerställa att våra hyresgäster kan erbjudas ett tryggt och säkert boende söker vi nu dig som vill arbeta i en händelsestyrd miljö där kundbemötande och konflikthantering hör vardagen till.
Arbetsuppgifter
Som boendesamordnare kommer du att ha det operativa ansvaret för ett eget geografiskt ansvarsområde när det gäller störnings- och inkassoärenden. Rollen innebär allt ifrån kundbesök, avhysningar och hantering av bestridna skulder till administrativa uppgifter som exempelvis resultatuppföljning. Genom professionellt bemötande bidrar du till att förenkla kommunikationen mellan befintliga hyresgäster samt mellan hyresgäster och Mitthem. Arbetet innebär många kontaktytor med till exempel Socialtjänsten och Kronofogden. Du fungerar även som stöd till Mitthems kvartersvärdar och Kundcenter i olika ärenden. Tjänsten innehåller boendeintroduktion samt andra typer av förebyggande arbete. Du arbetar i ett team tillsammans med en annan boendesamordnare.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget
- några års relevant arbetslivserfarenhet inom ett yrke som har inneburit kundbemötande
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har:
- grundkunskaper inom hyresjuridik
- B-körkort
- kunskaper i andra språk
Som person är du lyhörd, trygg och stabil. Du är strukturerad, självgående och har en uttalad administrativ förmåga. För att trivas i rollen är du serviceinriktad, initiativtagande och har en förmåga att hantera många saker samtidigt. Arbetet är utåtriktat och ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Mitthem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom möjligheter till utveckling och fortbildning inom yrkesrollen, aktivt medarbetaransvar samt förmånligt utbud av friskvårdsaktiviteter.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta fastighetschef Ante Bromée, 060-13 95 42.
Facklig företrädare
Kristina Jonsson, 060-13 95 52.
Övrigt
Låter detta intressant? Då är du välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan bli aktuellt. Tillträde enligt överenskommelse.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Sista ansökningsdag 2016-06-08
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ante Bromée
060-13 95 42
Therese Seldahl
060-13 95 08