OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boendesamordningen
Hos oss på Boendsamordningen får du chans till ett spännande och utvecklande arbete där du ges möjlighet att växa som person och i din profession. Här skapar du goda kontaktytor både externt och internt som ligger till grund i det dagliga arbetet som är avgörande för att våra brukare får rätt boende utifrån dennes behov. Låter detta som ett jobb för dig? Sök då tjänsten som boendesamordnare redan idag!
Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och chef. Vi har stort fokus på digital utveckling! Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation. Det innebär att du kan växla mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.
På enheten boendesamordningen arbetar 5 boendesamordnare och en enhetschef.
Enheten ansvarar för boendeplanering och samordning på individnivå för personer som har beslut om boende enligt socialtjänstlagen (SoL) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Ditt uppdrag
I arbetsuppgifterna ingår en rättssäker och effektiv verkställighet av boendebeslut där du matchar individens behov om boende med ledig bostad och boendets profil. Du ansvarar för information till den enskilde/legal företrädare och biståndshandläggare om tänkt planering. Dokumentation i personakt kring verkställighet och planering utgör en del av arbetsuppgifterna. I din roll ingår också att ta fram underlag för statistik och samverka med interna och externa samverkanspartner.
Som boendesamordnare deltar du också i den långsiktiga planeringen av behovet av bostäder för målgrupperna.
När du börjar får du en introduktionsplan och en mentor utses så att du kommer in i arbetet på ett tryggt sätt. Du får stöd i din roll av av dina kollegor och enhetschef.
Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet från eller kunskap om biståndshandläggning och/eller i en samordnande funktion inom LSS och SoL boenden samt av arbete med personer med funktionsvariationer. Goda kunskaper gällande lagstiftning inom socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt allmänt goda IT-kunskaper är ett krav för tjänsten.
Goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt är också en förutsättning för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som boendesamordnare.
Som person är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare är du kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vi ser även att du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43