Boendesamordnare till flyktingboende

Boendesamordnare till flyktingboende

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Fastighetsförvaltningens uppdrag är att förse stadens verksamheter med ändamålsenliga bostäder och lokaler. Fastighetsförvaltningen ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter och bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen. Totalt omfattar beståndet 270 objekt med en yta om 670 000 kvm samt 600 bostäder med en yta om 25 000 kvm.

Med anledning av kriget i Ukraina öppnar Helsingborgs stad i början av augusti stadens tillfälliga boende för flyktingar. Nu söker vi Dig som vill arbeta som boendesamordnare till vårt planerande boende! Tillsammans med avdelningschef och kollegor startar du upp boendet som du senare driver själv med stöd från chef och kolleger på fastighetsförvaltningen samt arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsuppgifter
På anläggningsboendet ska du ansvara för att ta emot anvisade individer via massflyktsdirektivet. På boendet bor det både vuxna och barn. Arbetet är varierande och kräver att du på ett flexibelt sätt kan förhålla dig till olika situationer. Som boendesamordnare kommer du att samarbeta med kolleger på fastighetsförvaltningen och arbetsmarknadsförvaltningen för att  underlätta vardagen för de boende. Du ansvarar för att ta emot de boende samt informera vid inflyttning om boendets förhållningsregler, kvittera ut nycklar, hantera eventuella klagomål och ge enklare råd kring skötsel av bostaden. I tjänsten ingår att utföra regelbundna tillsynsbesök i bostäderna för att  kontrollera bostadens ytskikt och göra en grundläggande funktionskontroll. Efter utflytt görs en städkontroll och besiktning av bostaden. Utöver det dagliga arbetet på boendet ska du i dialog med avdelningschef strukturera och organisera det dagliga arbetet på boendet.

Arbetstiden är förlagd vardagar på kontorstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som snabbt kan börja arbeta samt har erfarenhet att arbeta med människor. Du är flexibel och tycker om att växla mellan praktiskt arbete och administrativa arbetsuppgifter. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och ge trygghet åt människor som befinner sig i en utsatt situation. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person med starkt fokus på att skapa bra relationer  Du kommer arbeta med praktiska frågor som de boende kan ha, du behöver fatta självständiga beslut och agera utifrån dessa. Då arbetet är under uppbyggnad kommer dialog med kollegor vara avgörande för leveransens kvalité, detta gör att du förväntas bidra och vara delaktig i syfte att snabbt upprätta en hållbar struktur och bästa möjliga insats. Du kan sätta dig in i en annan persons situation och perspektiv utan att ta över, och har förståelse för individers olika förutsättningar och ser individers olikheter som en tillgång. Du är en kreativ och stresstålig problemlösare som söker och delger kunskap från/till dina kolleger. Vi ser att du är självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du ser möjligheterna i förändringar. Du gillar att arbetsleda, motivera och skapa trivsel.

Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Tidigare arbete med flyktingfrågor eller andra serviceyrken inom samordning eller planering är meriterande. Det krävs att du talar engelska men är meriterande om du även talar ukrainska eller ryska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dessa egenskaper.

B- körkort krävs för tjänsten.

Vi kommer att begära ett utdrag ur Polisens belastningsregister så ansök gärna det i samband med att du söker tjänsten.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Kortare teams samtal genomförs initialt.

Anställning sker under förutsättningen att erforderliga beslut tas och avtal tecknas.

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2022-07-17

Anställningsform: Allmän visstidsanställning

Omfattning: Heltid under 6 månader med möjlighet till förlängning.

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: 6 månader med möjlighet till förlängning.

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Liknande jobb


Boendestödjare natt, Socialpsykiatrin

Boendestödjare natt, Socialpsykiatrin

25 november 2024

25 november 2024

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

25 november 2024

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

25 november 2024