OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett meningsfullt och utvecklande arbete? Vi söker nu en vikarierande boendesamordnare som ser till att rätt boendeplats går till rätt person i rätt tid.
Om tjänsten
I rollen som boendesamordnare är du länken mellan beslut och verkställighet.
Boendesamordnare ansvarar för att anvisa lediga lägenheter till de personer som har biståndsbeslut om korttidsvård samt vård- och omsorgsboende enligt Socialtjänstlagen, SoL. Som boendesamordnare är det din uppgift att alla lediga platser inom Vård- och omsorgsförvaltningen blir fördelade och anvisade enligt gällande riktlinjer och rutiner. Tjänsten innebär en daglig dialog med medborgare, biståndshandläggare, utskrivningssamordnare och enhetschefer inom vård-och omsorg. Samverkan och dialog sker även med andra intressenter så som Lokalförsörjningen, Region Örebro läns primär- och slutenvård med flera.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• anvisa och fördela korttidsplatser samt vård- och omsorgsboende
• samverka både internt och externt
• redovisa och följa statistik samt skriva rapporter
Kompetenskrav
• högskole-/universitetsutbildning om minst 180 hp som t.ex. socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut eller annan som arbetsgivaren bedömer som relevant
• erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg
• god kunskap om Socialtjänstlagen (SoL)
Tjänsten kräver att du är självgående, flexibel, kan fatta snabba beslut och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa professionella relationer till andra samt har ett gott bemötande. Rollen som boendesamordnare ställer krav på en hög administrativ förmåga och bidragande till verksamhetens utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap och erfarenhet av vårt verksamhetssystem Treserva
• erfarenhet av Excel
• erfarenhet av att arbeta med statistik
• erfarenhet av MI
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: fr.o.m. 1 december 2022 - t.o.m. 31 augusti 2023
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
På Myndighetsavdelningens Utredningsenhet vård – och omsorg är vi tillsammans ca 55 personer med olika utbildningsbakgrund så som socionom, sjuksköterska och arbetsterapeut. Vi är fördelade utifrån olika team. Förutom boendesamordnare så finns det utskrivningsteam både för korttidsenheter och sjukhus. Vi har även mottagningsteam, jourteam och utredningsteam. Alla team arbetar med handläggning av Socialtjänstlagen utifrån våra medborgares ansökningar. Till din hjälp och stöd har du en kollega, gruppledare och enhetschef. Vi finns idag på Olof Palmes torg mitt i centrum. En härlig arbetsplats som kännetecknas av gemenskap, ”högt i tak”, arbetsglädje och många glada skratt.
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 november
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67