OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. I Varbergs kommun bor ca 56 000 människor och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet. Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att fördela särskilda boende, erbjuda boende, biståndsbedömning inom SoL, bokning av korttidsplatser. I tjänsten ingår ett nära samarbete med företrädare både för kommunens egen verksamhet som omsorgshandläggare, enhetschefer, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och omvårdnadspersonal. Kontakt med anhöriga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Sociala omsorgs-/socionomprogrammet med inriktning äldre- och funktionshindrade, personlig lämplighet för yrket, förmåga att uttrycka Dig väl i tal och skrift samt datavana och körkort. Du skall gärna ha erfarenhet från yrket.