Boendesekreterare

Boendesekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del i vårt arbete med mottagandet av nyanlända i Lerums kommun?

Sedan april 2016 finns enheten Mottagande och Integration som har till uppgift att arbeta med mottagandet av nyanlända samtidigt med ett strategiskt övergripande arbete kring integrationsfrågor.

Enheten består för närvarande av 13 personer som på olika sätt arbetar med mottagandet och integrationen av nyanlända i Lerums Kommun. På enheten finns flera funktioner så som enhetschef, metodhandledare, flyktingsamordnare, flyktingstödjare, boendestödjare m.fl.

Vår boendesekreterare kommer att vara föräldraledig under minst 6 månader framåt och vi letar efter någon som är redo att ta över hans arbetsuppgifter under tiden.

Vill du jobba med att skapa bra förutsättningar och ett bra mottagande för våra nyanlända med utgångspunkten i att de långsiktigt ska kunna bo och leva i Lerums kommun, då är du den vi söker.




ARBETSUPPGIFTER
Som boendesekreterare kommer du ingå i teamet och arbetar nära flyktingsamordnarna. Du är vår kontaktperson kring boendefrågor och dina huvudsakliga uppgifter blir att samordna våra boendefrågor på enheten. Uppföljning av hyreskostnader och intäkter tillsammans med enhetschefen ligger inom ramen för uppdraget. Du kommer ha en viktig roll i att bygga och upprätthålla relationer med såväl interna som externa parter och givetvis med de boende.


Inom ramen för uppdraget kommer du vid behov skriva tjänsteskrivelser samt prata inför mindre grupper.


KVALIFIKATIONER
Gärna högskoleexamen inom samhällsorienterad inriktning eller eftergymnasial yrkesinriktad utbildning utifrån relevant inriktning.

Du är en person som är flexibel, god samarbetsförmåga och har förmågan att arbeta självständigt. Du är inte rädd för att hugga in i det praktiska arbetet vid behov tillsammans med vår boendestödjare.
Du behöver ha B-Körkort eftersom det ingår en del resor till och från boendena.


ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsmarknadshandläggare Ulrica Daniels
0302-52 14 58
Enhetschef Paula Bergman
0302-52 20 16

Sammanfattning

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

Box 225
Lerum, 44380

Liknande jobb


7 november 2024

Integrationshandläggare - samordnande uppdrag

6 november 2024

Integrationshandläggare

Integrationshandläggare

11 oktober 2024