OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu engagerad personal som vill vara med och stödja våra servicemottagare i vardagen på ett strukturerat och målinriktat arbetssätt.
Om tjänsten
Förvaltningen för sociala insatser ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Utifrån en pedagogisk grund ge våra servicemottagare stöd i sitt boende. Vi söker nu engagerad personal som vill vara med och stödja våra servicemottagare i vardagen på ett strukturerat och målinriktat sätt. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik enligt VISA (visuellt, individuellt, strukturerat arbetssätt). Ditt arbetssätt grundar sig på servicemottagarnas förutsättningar och individuella behov av stöd och du ser det som en utmaning att utveckla servicemottagarnas färdigheter och vidare utveckling. I den här tjänsten förväntas du delta, närvara och stödja servicemottagarna i hemmets alla göromål samt inom- och utomhusaktiviteter som exempelvis promenader, cykelturer och olika fritidsaktiviteter. På arbetsplatsen kan husdjur förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• utföra omvårdnadsuppgifter och utifrån delegation viss medicinhantering
• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt, inköp m.m.
• planera och utveckla arbetet självständigt men även tillsammans med övriga i personalgruppen
• upprätta och följa upp målplaner
• åta sig fadderuppdrag och ombudsuppdrag/ansvarsområden
• arbeta med tydliggörande pedagogik enligt VISA
• ha kontakt med anhöriga och andra i servicemottagarens nätverk
• regelbundet dokumentera i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation i verksamhetssystemet Treserva
Kompetenskrav
• omvårdnadsutbildning på gymnasienivå alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot pedagogik eller socialt arbete
• dokumenterad erfarenhet av arbete med vuxna personer med funktionsnedsättning, autism, psykiatrisk vård eller missbruksvård eller tidigare arbete med människor med social utsatthet
• B-Körkort för manuell växellåda
• kunna cykla
Som boendestödjare hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du kan kommunicera på ett tydligt sätt och vet hur du säkerställer att budskap når fram till motparten. Då verksamheten är under utveckling önskar vi att du har ett nytänkande och kan komma med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor, samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datavana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• pedagogisk utbildning
• erfarenhet av att arbeta med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
• erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik, VISA eller liknande
• kunskap och erfarenhet av verksamhetssystem
• kunskap om social dokumentation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3
Arbetstiden: Schemalagd dag/kväll/helg
Om arbetsplatsen
Lektorpsvägen 10 är en nystartad verksamhet för personer med olika stödbehov utifrån LSS.
Lektorpsvägen 10 ligger i södra Adolfsberg.
Läs mer om hur det är att jobba inom förvaltningen för sociala insatser på orebro.se/jobb.
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
En första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67