OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Boendestöd är organiserad i samma område som Arbetsmarknadsenheten och Daglig verksamhet med gemensam chef.
Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
Som ett led i att stärka boendstödsinsatserna i kommunen behöver det anställas en samordnare som håller i processen vars syfte är att samordna boendestödet och sen arbetar operativt i den framtida organisationen. I ett initialt skeende kommer du att arbeta tillsammans med ansvariga chefer och medarbetare för att sätta upp en målbild av hur en framtida organisation ska se ut samt därefter förverkliga denna. Målet är att samordna kommunens boendestödsinsatser i en form så att den effektivt och på ett kvalitativt sätt lever upp till lagens krav på insatser enligt de olika lagrummen.
Som boendestödjare arbetar du med att stödja, motivera och stimulera kundens egna förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet, och skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv. I arbetet ingår även dokumentation, kontaktmannaskap och upprättande av genomförandeplaner.
Tjänsten kommer innehålla ungefär 75 % boendestöd och 25 % samordning. Detta kan komma att se annorlunda ut i en uppstartsfas och även framåt beroende på hur verksamheten förändras.
KVALIFIKATIONER
Eftersom tjänsten är nyinrättad kommer det krävas mycket av dig som person, du behöver vara kommunikativ och tydlig för att arbeta fram mål och sedan genomföra dessa.
Kandidatexamen på högskolenivå är ett krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har utbildning inom ett människonära område så som sjuksköterska, beteendevetare, socionom eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med någon av målgrupperna och kanske har du på tidigare arbetsplatser fått ett särskilt ansvar för att ordna med vikarieanskaffning eller liknande och är nu redo att ta ett steg vidare. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.