OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Teamet utgår från en villa i anslutning till Rönninge station. Boendestödsteamet ligger under funktionsnedsättningsområdet i Socialförvaltningen.
Arbetsbeskrivning
Som boendestödjare ska du ge stöd till samt motivera personer med funktionsnedsättning, psykisk ohälsa samt samsjuklighet. Stödet utförs huvudsakligen i deras hem. Det kan förekomma att stödet utförs utanför hemmet. Utifrån individuella genomförandeplaner kommer du att ge pedagogiskt och praktiskt stöd utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt. Du bör/ska ha ett salutogent förhållningssätt samt ett lågaffektivt bemötande.
Du kommer att ingå i ett team och samverka i flera sammanhang, både internt och externt, vilket gör att det ställer höga krav på samarbetsförmåga samt ansvarstagande. Du måste vara trygg i dig själv och bekväm med att arbeta med personer som är i behov av tydlighet, struktur och kontinuitet.
Kvalifikationer
Erfarenhet inom relevant område samt av att arbeta utifrån ett strukturerat arbetssätt där tydlighet, kontinuitet, kommunikation och flexibilitet är en självklarhet. God datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Dels för att uppfylla dokumentationsskyldigheten samt för att kunna kommunicera med personer som behöver stöd. Du bör ha kännedom om lagstiftningen som styr vår verksamhet samt anse att det är viktigt med att utföra arbetet med mycket god kvalitet.
Det är av stor vikt att du tar ansvar över din egen hälsa.
Vi söker dig som har en mentalskötarutbildning, behandlingsassistent, behandlingspedagog eller annan utbildning som är relevant för uppdraget, lägst gymnasialnivå. Önskart är att du har kunskap och erfarenhet av personer med funktionsnedsättning i form av psykiskt ohälsa, samsjuklighet samt neuropsykiatri.
Krav på B-körkort samt att du är fullvaccinerad mot Covid-19. Utifrån ett genusperspektiv ser vi gärna manliga sökanden.
Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning, heltid 100%. Huvudsakligen dagtid mån-fre
• Tillträde, omgående eller efter överenskommelse
• Sista ansökningsdatum 220410
Intervjuer kommer ske löpande under annonseringsperioden.
Då det kan förekomma att vi ger stöd till personer under 18 år så kommer vi be om utdrag från brotts och misstankeregistret inför anställning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund