OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu två engagerade och trygga boendestödjare till Fanjunkaren som vill vara med och stödja våra servicemottagare på ett strukturerat och målinriktat sätt för att främja återhämtning samt bibehålla en god livskvalité.
Om tjänsten
Som boendestödjare på Fanjunkaren innebär arbetet boendestöd där du stödjer servicemottagare i gruppbostad, ordinärt boende och andrahandskontrakt. Arbetet innebär att ge individuellt stöd till servicemottagare i deras vardag. Du jobbar i en arbetsgrupp där samverkan är viktig för att få verksamheten att fungera. I tjänsten har du ärendeansvar vilket innebär att du ansvarar för planeringen kring ett antal servicemottagare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• stödja servicemottagare på ett pedagogiskt sätt i vardagliga aktiviteter i och utanför hemmet
• stödja servicemottagare i sin personliga vård
• planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med arbetsgruppen
• upprätta och följa målplaner, rutinbeskrivningar, och handlingsplaner tillsammans med servicemottagare
• samverka med anhöriga, sjuksköterskor, arbetsterapeuter andra aktörer som t.ex. regionen
• använda arbetsmetoder som MI, R-ACT och ESL
• medicinhantering
• dokumentera i Treserva
Kompetenskrav
• omvårdnadsutbildning med inriktning funktionsvariation alternativt Barn- och fritidsprogrammet med social inriktning
• B-körkort för manuell växellåda
• kunskap inom något eller flera av områdena socialt arbete, pedagogiskt arbete och psykologi
• grundläggande datavana och erfarenhet av social dokumentation
Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Du är lugn och trygg som person samt har förmåga att bemöta servicemottagare och andra aktörer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du är bra på att samarbeta med andra samtidigt som du också kan arbeta självständigt. Du har väl grundade värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Som person är du målinriktad och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Vidare kan du anpassa dig efter ändrade omständigheter och ta egna initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• goda kunskaper om människor med psykiska funktionsvariationer
• erfarenhet av att arbeta med missbruk
• Ract-utbildning, MI-utbildning eller ESL-utbildning.
• utbildning i lågaffektivt bemötande
• erfarenhet av dokumentationssystemet Treserva
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 december eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Arbetstiden: Schemalagd dag/kväll/helg
Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba inom förvaltningen för sociala insatser på orebro.se/jobb.
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 september.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67