Boendestödjare till Gällersta-Gryt

Boendestödjare till Gällersta-Gryt

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för sociala insatser söker nu en Boendestödjare till Gällersta-Gryt. På Gällersta-Gryt arbetar vi på ett strukturerat sätt inom ramen för SoL, LSS och HSL. Vi arbetar nära och stöttar servicemottagare rehabiliterande och hälsofrämjande. Drivs du av att utveckla dig själv och stötta andra i sin utveckling? - Sök till vårt team!

Om tjänsten
Som boendestödjare arbetar du med att ge stöd och service i det dagliga livet så att servicemottagarna som bor i gruppbostaden ska få möjligheter att leva som andra. Det är därför viktigt att du har en människosyn som bidrar till den enskildes personliga utveckling, delaktighet och möjlighet att påverka sin livssituation. För att tillförsäkra servicetagaren goda levnadsvillkor arbetar vi utifrån ett visuellt, strukturerat arbetssätt (VISA) samt utifrån individens behov i centrum (IBIC). 

I rollen förväntas du vara delaktig i verksamhetens planering, genomförande, utvärdering och utveckling. Socialt samspel och kommunikation genomsyrar verksamhetens arbete och kräver att du är flexibel och har god samarbetsförmåga med ansvarig chef, kollegor, ansvarig sjuksköterska, anhöriga, daglig verksamhet och andra parter. Servicemottagarna ägnar sig ofta åt aktiviteter utomhus, oavsett väder, där du som boendestödjare är med och deltar och stöttar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• delta och stödja i servicemottagares aktiviteter i och utanför boendet
• utföra serviceuppgifter som t.ex. matlagning, städning, tvätt och inköp
• upprätta, följa och utvärdera individuella genomförandeplaner
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård samt utifrån delegation såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser
• dokumentera i verksamhetens dokumentationssystem
• samverka med servicemottagarens nätverk

Kompetenskrav

• omvårdnadsutbildning, alternativt Barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot funktionsnedsättning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer lämplig
• dokumenterad erfarenhet av arbete med personer med olika intellektuella funktionsnedsättningar
• B-körkort
• erfarenhet av att jobba med personer med problemskapande beteende

Vi söker dig som är trygg och stabil som person. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och att du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Du är engagerad i ditt arbete och är flexibel i ditt arbetssätt. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera både muntligt som skriftligt och har lätt för att skapa förtroendebärande allianser. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik, VISA eller liknande
• kunskap i social dokumentation
• erfarenhet av dokumentationssystemet Treserva

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 3 tillsvidareanställningar samt 2 vikariat

Vikariaten löper fram t.o.m. 30 september 2022, respektive 31 december 2022, båda med god chans till förlägning

Arbetstiden: schemalagd dag/kväll/helg samt sovande jour

 

Tjänsterna tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Verksamheten ligger ca 1 mil från centrala Örebro, med mindre bebyggelse runt omkring och närhet till naturen.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 augusti 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024