OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett nytt, givande arbete? Ta chansen och sök någon av våra tjänster på Notstugan och Hagabyvägen 4!
Om tjänsten
Som boendestödjare på Notstugan och Hagabyvägen 4 kommer du att ge olika typer av stöd och hjälp till våra servicemottagare. Det stödet kan innefatta exempelvis att laga mat, ge medicin eller personlig omvårdnad. Stödet kan också innebära att påminna, instruera eller motivera en servicemottagare till att själv göra saker personen klarar på egen hand. Hos oss vill vi arbeta med omtanke och se till att de vi stöttar känner en stor delaktighet och möjlighet att påverka sin egen vardag. Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje servicemottagare behöver stöttning med. Det kan handla om stöd i de vardagliga rutinerna, promenader, träning och utflykter till centrum.
Exempel på arbetsuppgifter:
• planera och utveckla arbetet tillsammans med övrig personal
• upprätta, följa och utvärdera individuella genomförandeplaner
• utföra serviceuppgifter som t.ex. matlagning, städning, tvätt, inköp mm
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård samt utifrån delegation
• åta sig fadderuppdrag och samverkar med anhöriga samt servicemottagarens nätverk
• dokumentera
Om arbetsplatsen
Notstugan ligger placerat i norra Ormesta, området är lugnt och präglas av fantastiska vyer med närhet till naturreservat och promenadstråk. Notstugan är en relativt nystartad verksamhet med färscha lokaler, väl anpassade för ändamålet. Idag arbetar totalt 10 boendestödjare varav två arbetar natt.
Hagabyvägen 4 är fint placerat i villaområdet Hagaby, området är lugnt och ligger i närhet till Svampen och naturområdet Boglundsängen. Lokalen är en enplansvilla som är anpassad efter verksamhetens behov. Arbetsgruppen består av tio anställda varav två jobbar natt. På dessa arbetsplatser har du som medarbetare möjlighet att vara med och påverka verksamheten samt komma med tankar och idéer kring verksamhetens utveckling.
Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
Kvalifikationer
Du som blir vår nya boendestödjare kommer få ett arbete där du möter utmaningar och svåra livsöden. Detta innebär att du som söker tjänsten bör vara en person som inte räds att hantera pressade situationer, utan kan behålla ett lugn och fokusera på rätt saker. Du bör också vara bra på att samarbeta i grupp såväl som självständigt arbete. Viktigt är att du är en person med god självinsikt och som är trygg i dig själv. Du är en god kollega som är lyhörd och tillmötesgående mot andra i din omgivning. Vi söker efter dig som är intresserad och engagerad. Du är bra på att se vad som behöver göras och är inte rädd för att ta tag i saker, eller komma med förbättringsförslag för verksamheten.
Arbetsdagarna är varierande och dina arbetsuppgifter styrs mycket utifrån servicemottagarens behov för dagen, viktigt blir då att du snabbt kan ställa om efter ändrade omständigheter. Vi vill också att du som söker har en medvetenhet och förståelse kring att alla människor fungerar olika och att du har en förmåga att anpassa ditt stöd efter detta. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• omvårdnadsutbildning på gymnasienivå alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot pedagogik eller socialt arbete
• dokumenterad erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykiatrisk diagnos
• B-körkort för manuell växellåda
Meriterande:
• erfarenhet av omvårdnadsarbete
• erfarenhet av arbete med demenssjukdom
• erfarenhet av arbete med somatisk vård
• erfarenhet av arbete med missbruksproblematik
• erfarenhet av lågaffektivt bemötande
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare
Sysselsättningsgrad: heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Arbetstiden: Schemalagd dag/kväll/helg
Övrig information
Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67