OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Beskrivning
Stödboendet Triangeln ingår i enheten för öppen verksamhet.
Triangeln har sju platser varav fyra platser inne på avdelning och tre platser i utslusslägenheter. Triangeln är ett alkohol- och drogfritt boende med stöd för ungdomar och unga vuxna i ålder 16-30 år som har alkohol-/drog- eller kriminalitetsproblematik eller befinner sig i riskgrupp.
Enhetens uppdrag är att skapa en meningsfull vardag, ge stöd och upprätta vardagsstruktur för den enskilde genom att planera dagarna med arbete/sysselsättning, hushållssysslor och fritidsaktiviteter.
Arbetsuppgifter
Som boendestödjare på Triangeln planerar du, genomför och följer upp insatser. Du är en trygg förebild och skapar vardagsstruktur. Du verkar för en för en drogfri miljö bland annat genom att vara uppmärksam och vid behov utföra drogtester. I uppdraget ingår det att sköta hushållssysslor samt delta och samverka med olika aktörer och samarbetspartners.
Kvalifikationer
Det är viktigt att du har utbildning inom missbruk och erfarenhet av arbete med missbruk, alkohol och droger. Likaså erfarenhet av arbete med destruktiva mönster/beteenden, arbete med personer inom autismspektrum och erfarenhet av att arbeta på behandlingshem eller stödboende.
Har du utbildning inom MI, ART, KBT eller annan liknande utbildning ses det som meriterande.
Din starkaste egenskaper är att du är tydlig, trygg och stabil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad. Att du har förmågan att arbeta bra med andra människor och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt är ett krav för att kunna lyckas med ditt uppdrag.
Krav
Behandlingsassistentutbildning, skötare i psykiatrisk verksamhet YH 400p eller annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.
Erfarenhet av dokumentation.
Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
Körkort B för manuellt växlad bil.
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02