OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med ekonomi i en roll med många kontaktytor och trevliga kollegor? Då kan detta vara rollen för dig! Bohus är ett stabilt bolag med stark företagskultur och hos oss är kunden alltid i fokus.
Bohus är Göteborgsledande inom företagsservice och erbjuder tjänster och lösningar inom städning, kaffe, vaktmästeri, kontorsmaskiner, kontorsmaterial, växter och frukt. Nu erbjuder vi ett längre vikariat på ett växande företag där du får möjligheten att utvecklas på vår ekonomiavdelning.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos oss blir du en del av Bohus ekonomiavdelning som idag består av fyra kollegor, och tillsammans sköter ni hela bolagets ekonomiska redovisning. Arbetsuppgifterna kan formas utefter dig och dina tidigare erfarenheter, och kan exempelvis innefatta hantering av leverantörsreskontra och avtalsrelaterad information inom våra olika affärsområden. Genom ett nära samarbete med våra driftansvariga och våra kunder arbetar du också för att stötta dem i frågor angående fakturor och avtal. Vidare bidrar du till att skapa rutiner som förenklar arbetet internt på avdelningen, liksom mellan ekonomiavdelningen och vår övriga organisation.
Personliga egenskaper
Hos oss jobbar du nära vår driftsorganisation och därför söker vi dig som trivs med att ha många olika kontaktytor, inte minst genom att hjälpa både kollegor och kunder med ekonomirelaterade frågor. Vidare ser vi att du är noggrann, lösningsorienterad, van vid att arbeta självständigt och strukturerat samt vill fortsätta utvecklas inom ekonomiområdet i takt med vårt växande bolag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av liknande arbete eller relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.
- Har förståelse för företagsekonomi och sambandet mellan redovisningens olika delar.
- Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
- Har goda kunskaper i MS Office och affärssystem.
- Gärna har erfarenhet av arbete i affärssystemet Pyramid.
Villkor
Anställningen är ett vikariat på heltid under ca 12 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Hisings Backa. Tillträde enligt överenskommelse.
Lär känna våra medarbetare: https://www.bohus.se/page/medarbetarberattelser.
Vid frågor är du välkommen att kontakta personalassistent Sofi Brandt på e-post sofi.brandt@bohus.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bohus
Bohus är ett framgångsrikt ägarlett serviceföretag grundat 1986 och med fler än 2000 nöjda företagskunder har vi ett av Västsveriges starkaste servicekoncept. Verksamheten har genom åren utvecklats från ett enmansföretag till att idag sysselsätta över 500 anställda och verkar i Göteborg med omnejd samt i Alingsås och Borås. Vi är certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001) samt innehar en AAA-rating. Bohus är ett kollektivavtalsbundet företag vilket betyder att våra anställda vet att de har de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära.
Några av våra populära tjänster:
- Städning
- Uthyrning och service av kaffemaskiner
- Leverans av fruktkorgar
- Uthyrning av växter och krukor
- Kontorsmaskiner
- Vaktmästeritjänster
- Försäljning av kontorsmaterial m.m.- webbshop
Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.bohus.se/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40