OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Ta chansen och jobba med HR på ett välskött och växande serviceföretag där personalen värdesätts som vår viktigaste resurs och HR som en självklar del av företagets framgång.
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt lösningsinriktade HR-team och genom ett serviceinriktat HR-stöd spela en avgörande roll i vår fortsatta tillväxtresa. Som personalassistent är du framför allt ett viktigt stöd till våra driftchefer och arbetar med tyngdpunkt på rekrytering och personaladministration av kollektivanställd personal. Genom ett nära samarbete på avdelningen blir du också delaktig i arbetet med övriga personalfrågor och får möjlighet att både använda och utveckla dina HR-kunskaper.
Arbetsuppgifter
I rollen arbetar du bland annat med:
- Rekrytering – från behovsanalys och annonsering till intervjuer och matchning.
- Personaladministration – avtal, intyg och uppföljning av LAS-regler.
- Introduktion – uppföljning och administrering av introduktionsprocesser.
- Utbildning – planering, kvalitetssäkring och genomförande av exempelvis introduktionsutbildningar.
- Chefsstöd – dagligt stöd till våra driftchefer i frågor om personalplanering och rekrytering.
- Kommunikation med fackliga representanter och externa parter så som myndigheter och rekryteringspartners.
- Employer branding – i samarbete med HR-kollegor arbeta för att stärka Bohus ställning som arbetsgivare. Exempelvis genom medverkande vid rekryteringsevents, synlighet i sociala medier och interkommunikation via personalwebbsida.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom personalområdet – personalvetarprogrammet eller motsvarande
- Erfarenhet av servicearbete och kundbemötande
- Meriterande med erfarenhet av arbete med rekrytering och administration
- Flytande svenska – tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska – tal och skrift
- Goda datorkunskaper – MS Office
- B-körkort
Personliga egenskaper och förmågor
En viktig del i ditt arbete är att bidra med ett helhetsperspektiv och alltid se till både organisationens och personalens bästa. Då du jobbar nära vår driftorganisation, där snabba beslut är en del av vardagen, krävs det att du är effektiv och anpassningsbar samt genom ett prestigelöst arbetssätt alltid fokuserar på lösningar. Med ett stundom högt tempo och många kontaktytor krävs också att du är både organisatorisk och ordningsam.
Som personalassistent är man företagets ansikte utåt och det är därför viktigt att du är representativ och inger förtroende. Du måste vara trygg i dig själv, kunna lyssna och våga vara tydlig. Bohus är ett kundorienterat företag och värdesätter att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och en förståelse för verksamhetens krav på kvalitet och konkurrenskraft.
Vi arbetar givetvis digitalt i exempelvis rekryteringssystem, löneprogram samt med vår personalwebbsida och självklart är du med och driver den fortsatta utvecklingen och digitaliseringen av HR-arbetet och våra processer.
Villkor
Som personalassistent rapporterar du till personalchefen och utgör tillsammans med personalchef, personalspecialister samt lönespecialist Bohus personalavdelning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start som provanställning och du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Hisings Backa. Då vi servar hela Bohus organisation arbetar du också regelbundet på våra kontor i exempelvis Borås och Alingsås.
Bohus är ett kollektivavtalsbundet företag vilket betyder att du som anställd vet att du har de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära. Vi erbjuder dessutom alla anställda ett förmånligt friskvårdsbidrag.
Låter det här som en spännande möjlighet? Kanske är du snart i mål med din utbildning inom personalvetenskap eller bara redo för en ny jobbutmaning inom HR? Varmt välkommen med din ansökan via www.bohus.se senast den 18 juni 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Då du blir en viktig del av vårt HR-team och vår organisation kommer personlig lämplighet att vara en viktig faktor vid tillsättning av denna tjänst.
Om Bohus
Bohus är ett framgångsrikt ägarlett serviceföretag grundat 1986 och med fler än 2 000 nöjda företagskunder har vi ett av Västsveriges starkaste servicekoncept. Verksamheten har genom åren utvecklats från ett enmansföretag till att idag sysselsätta cirka 550 anställda och verka i Göteborg med omnejd samt i Alingsås och Borås. Vi är certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001) samt innehar en AAA-rating. Bohus är ett kollektivavtalsbundet företag vilket betyder att våra anställda vet att de har de förmåner och försäkringar som en trygg anställning ska innebära.
Städning är vår oftast anlitade tjänst, men många kunder väljer att utnyttja hela vårt servicepaket. Med våra smidiga serviceavtal kan du nämligen vara säker på att materialförrådet ständigt fylls på, och att kaffemaskinen får regelbunden service – allt medan vi ändå är på plats och städar kontoret. Kontorsmaterialet köper kunderna enkelt och bekvämt via vår välsorterade webbshop.
Några av våra populära tjänster
- Städning
- Kaffemaskiner
- Frukt
- Växter
- Skrivare
- Vaktmästeritjänster
- Webbshop - allt till kontoret!
Läs gärna mer om oss på vår hemsida: https://www.bohus.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40