Bokare/enhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Funktionshinderomsorgen, Resurspoolen

Arbetsplatsbeskrivning
Resurspoolen är en bemanningsservice med uppdrag att lösa oplanerad/akut frånvaro som uppstår i Funktionshinderomsorgen. Verksamheterna vänder sig till personer med funktionshinder som har personlig assistent, boendestöd eller som bor i någon av våra gruppbostäder eller servicebostäder.

Resurspoolen erbjuder service 365 dagar om året. Vi söker nu dig som vill bli vår nya medarbetare inom vår bokningsenhet. Bokningen har sin arbetsplats i lokaler på A6 området, Kaserngatan 10.

Arbetsuppgifter
Som enhetsadministratör/bokare inom Resurspoolen blir din främsta arbetsuppgift att med hjälp av dator och telefon, ge service till våra verksamheter vid akut frånvaro. Vi använder oss av bokningssystem Time Care Pool (verktyg för vikarietillsättning). Du som enhetsadministratör/bokare är tillsammans med kollegor och enhetschefer delaktig i planering och utvecklingen av verksamheten.

I arbetet ingår även allmänna kontorsgöromål såsom fakturahantering, personaladministration med löner, frånvarorapportering, beräkna årsarbetstid mm.

Arbetstiden är förlagd måndag-fredag med helgtjänstgöring enligt schema.

Kompetenskrav
Du ska ha gymnasieutbildning gärna med ekonomisk/administrativ inriktning och ha god datavana samt kunna uttrycka dig väl muntligt och skriftligt. Det kan vara en fördel att ha egen erfarenhet av vårdarbete eller att ha arbetat med schemaläggning. Du ska vara kommunikativ och trivas med att ha kontakt med människor, såväl i telefon som ansikte mot ansikte. Du måste ha förståelse för kundens situation och ha ett servicetänk där du anstränger dig för att hitta lösningar. Arbetet förutsätter att du är lugn och kontrollerad i stressituationer och att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du måste kunna arbeta självständigt eftersom ensamarbete förekommer under helgerna. Erfarenhet av system som Time Care Pool/Time Care Planering och Personec är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Upplysningar
Enhetschef Sandra Viktorin, 036-107755
Fackliga företrädare: http://www.jonkoping.se/fackligasoc




Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100. Tillträde snarast.
  • Publicerat: 10 januari 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024