Bokföringsekonom med ekonomiansvar (vikariat)

Bokföringsekonom med ekonomiansvar (vikariat)

Arbetsbeskrivning

På Start-Up utvecklas vi ständigt, både för att möta kunders krav och för att det inspirerar oss. Vi arbetar konstant med att bredda vår kompetens. 15 år i rad har antalet Start-Upkonsulter ökat varje år. Genom att handplocka personal med hög teknisk och social kompetens har vi vuxit till över 60 anställda. Det gör oss till ett av Sveriges större konsultbolag inom energi. Våra konsulter har huvuddelen av sina uppdrag i Sverige men utför även uppdrag i alla världsdelar.
Start-Up söker nu en kommunikativ, social och driven person till vårt huvudkontor för en rolig och varierande tjänst som vikarierande bokföringsekonom med ekonomiansvar och som delaktig i marknadsföringsarbetet för Start-Up. Du kommer utgöra en central funktion på huvudkontoret i ditt ansvarstagande för ekonomihantering. Du kommer även att vara ett dagligt stöd och en kontakt för dina medarbetare ute på uppdrag samt ha viss kontakt med kunder och leverantörer. Du kommer att vara en del av administrationsteamet där vi jobbar tätt ihop och hjälper varandra där det behövs.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Månads- och Årsbokslut
- Bankärenden och skatteadministration
- Momsdeklarationer
- Leverantörsreskontra
- Fakturering
- Löpande uppföljning och rådgivning
- Framtagning av budget tillsammans med VD
- Rapportering till moderbolag
- Marknadsföring och sociala medier
- Övriga administrativa tjänster


Vi söker dig som:
- Har ca 2–3 års erfarenhet av ekonomiarbete
- Har erfarenhet i Visma Administration eller liknande program
- Har goda datorkunskaper och vana inom Officepaketet
-Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi tycker att det är:
- Meriterande om du har arbetat i Milltime Tid & Projekt tidigare
-Meriterande om du har arbetat i Centsoft tidigare
- Meriterande om du tidigare har upprättat årsredovisning
- Meriterande med kunskaper inom Photoshop
Tjänsten är ett vikariat på ca 14 månader och vi ser gärna att du kan börja i slutet av april 2022.
Vill du arbeta på ett personligt och växande företag i en miljö som präglas av en prestigelös och lättsam laganda är det här arbetsplatsen för dig. Är du en energisk och driven person som vill utvecklas så är det din ambition, kompetens och dina resultat som formar din roll här hos oss. Vi är i en dynamisk fas och välkomnar dig som vill vara med och påverka Start-Ups framtid och växa med företaget.
Selektering av ansökningar och intervjuer hålls löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.
Vid frågor om tjänsten, ring Linda Hammarberg 073 841 72 89 alt. maila till linda.hammarberg@start-up.se


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APP Start-Up AB Nacka
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Postadress

Smedjegatan 8
Nacka, 13154

Liknande jobb


15 november 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

15 november 2024

14 november 2024

14 november 2024