Boknings- och supportspecialist

Boknings- och supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Kolmården är Nordens största djurpark och ett av Sveriges populäraste resmål. Här ingår även Vildmarkshotellet som under 2019 renoverades för att nu kunna bjuda våra gäster på en än mer magisk vistelse hos oss. Vildmarkshotellet är ett av Sveriges mest barnvänliga hotell, men också ett mycket populärt konferenshotell. Kolmården har ett 80-tal olika djurarter och driver en rad olika forsknings- och bevarandeprojekt. Djurparken fungerar som utbildningsresurs för Sveriges skolor och är medlem i Svenska Djurparksföreningen och internationella branschorganisationerna EAZA och WAZA. 2018 hade parken ca 800 anställda under säsong och besöktes av 602 000 gäster.

Kolmården är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I koncernen ingår även några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Skara Sommarland och Furuvik. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.


Gästens resa till några av Sveriges främsta djur- och nöjesparker börjar många gånger med en kontakt med Nöjesbokningen. Här ger vi våra gäster absolut bästa möjliga service och information så att de väl på plats kan få en oförglömlig upplevelse. Till Nöjesbokningen söker vi nu fler Boknings- och supportspecialister.

Arbetet på Nöjesbokningen består i huvudsak att:


• sälja och boka in upplevelser och vistelser vid våra parker, hotell och campingar
• besvara inkommande telefonsamtal, mail och meddelanden via sociala medier
• ge support till gäster som behöver hjälp med olika typer av problem med sina köp eller bokningar
• informera om Parks and Resorts produkter och utbud

Till den här rollen söker vi dig som är serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga och är uthållig när trycket är högt. Vidare är du prestationsorienterad och kan arbeta lika effektivt självständig som i grupp.  Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har goda datakunskaper och det är meriterande om du även har kunskap i systemen GLKB, Hotsoft, Comers och Caspeco.

Du är placerad på Kolmården och arbetar med produkter och utbud från minst två av följande destinationer: Gröna Lund, Skara Sommarland, Furuviksparken och Destination Kolmården. Arbetet kan vidare komma att kombineras med arbete på Kolmårdens Gästservice.

Anställningen inleds med ett gediget utbildningsprogram i våra system, parker och arbetssätt. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom callcenter, turism eller service så är det meriterande. Precis som en åktur i berg- och dalbanan Wildfire är en arbetsdag full av snabba vändningar, hög fart och många skratt och vi tror därför att du som person är en kreativ problemlösare.

Arbetstider varierar mellan vardagar, kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning 100% med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse, provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Lön enligt avtal och överenskommelse. För anställningen gäller i övrigt kollektiavtal träffat mellan Visita och Unionen.

Sista ansökningsdag är 31 januari. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida, ej via e-post. 

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Benjamin Eriksson, Verksamhetschef Nöjesbokningen, benjamin.eriksson@parksandresorts.com eller Oliver Tidemo, Gruppledare Nöjesbokningen, oliver.tidemo@parksandresorts.com Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Erika Josefsson, HR-partner, på erika.josefsson@kolmarden.com


Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Utöver att leverera skratt och upplevelser till över 3 miljoner besökare årligen, driver eller stödjer Parks and Resorts olika forsknings- och bevarandeprojekt för hotade arters fortlevnad. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Liza  Axén, Rekryteringschef

Ida Einarsson, Rekryteringschef
   010-708 9406
Rekrytering på, Parks and Resorts
   010 708 94 00
Rekryteringen Kolmården, Parks and Resorts
   010-708 94 00
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Veronica Fors, HR-chef
010-708 75 13
Rekryteringen Kolmården, Parks and Resorts
010-708 94 00
Ida Einarsson, Rekryteringschef
010-708 9406
Johanna Hedberg, HR-generalist
0107087515
Johanna Hedberg, HR-generalist
010-708 75 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kolmården
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Destination Kolmården, 618 92 Kolmården?
None

Postadress

KOLMÅRDENS DJURPARK
Kolmården, 61892

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024