Bokningsadministratör på 50%

Bokningsadministratör på 50%

Arbetsbeskrivning

Bokningsadministratör på 50%
Drivs du av utveckling och att se resultat av ditt arbete direkt? Vill du arbeta på företag med stark gemenskap och i en expansiv fas?



Om oss:

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som är verksamma inom skolans värld och erbjuder kompetenta och engagerade lärarvikarier för både längre och kortare uppdrag på förskolor, grundskolor, fritidshem, särskolor, gymnasium och vuxenutbildningar.

Idag är vi 3 personer (4 efter årsskiftet) som jobbar på vårt kontor i Stockholm och och 2 personer på vårt kontor i Göteborg. Som anställd hos oss erbjuds man en flexibel arbetsplats med högt i tak där vi gör många sociala aktiviteter tillsammans både på och utanför arbetet. Vi hjälper alltid varandra och hugger in där det behövs för att göra vår verksamhet så bra som möjligt.

Vi har fått en kickstart på höstterminen där vi har fullt upp på morgonen när skolorna bokar vikarier. Och vi söker nu en snabb, strukturerad och problemlösande kollega.

Arbetsuppgifter

På mornarna har vi som sagt högst tryck och våra kunder hör av sig till oss med sitt behov inför dagen, bokningarna kommer via systemstöd, epost och telefon. Du behöver med andra ord kunna ha många bollar i luften samtidigt.

Du ska då ta emot dessa bokningar, få in dem i vårt systemstöd och bemanna dessa med lämplig person. Under bokningsprocessen arbetar vi som ett team och hjälps alltid åt med alla bokningar för att ge våra vikarier och kunder en så bra upplevelse som möjligt.

Vi har också ett högt tryck av samtal ifrån kunder och vikarier under morgonen där det är bokningar som inkommer, frågor kring bokningar andra ärenden som behöver hanteras.

Vem är du?

För att trivas i rollen drivs du av att prestera och leverera snabba resultat men med ett noggrant arbete. Du är strukturerad, kreativ och självständig i ditt sätt att arbeta.

Du ska vilja utvecklas tillsammans med oss och den tillväxtresa vi befinner oss på och vi ser gärna att du kommer med initiativ och är en riktig lagspelare.

Du har en förmåga att bygga upp goda relationer och skapa ett förtroende mot de personer du arbetar med både interna kollegor, de du rekryterar och våra kunder.

Då vi är ett litet bolag måste du även vara en flexibel person som snabbt kan finna dig i nya situationer och hjälpa till där det behövs.

Krav:


• Erfarenhet från serviceyrket
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift

Övrigt:


• Omfattning - 50%
• Arbetstider - 06.30-10.30
• Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.
• Placering - Gamla Stan, Stockholm
• Start - Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandinaviska bemanningspoolen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2024
  • Ansök senast: 14 november 2024

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024