Bokningsadministratör till DB Schenker

Bokningsadministratör till DB Schenker

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på att koordinera och är genuint intresserad av att ge god service? Det här med att plocka ner bollarna från luften och hantera flera system känns också som en lätt match!

Schenker utökar sin bokningsavdelning och söker nu deras nya kollega, som ska stötta upp DB Schenkers företagskunder med transportbokningar.

Om vår kund
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar.

Dina arbetsuppgifter
Som bokningsadministratör hos DB Schenker, hanterar du bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter. Du blir kundernas kontakt gällande DB Schenkers transporttjänster och prisfrågor.

I rollen ingår även:
• Kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom DB Schenker Europa
• Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
• Tullhantering

Din profil
Vi letar efter dig som är serviceinriktad, driven, kommunikativ och ansvarsfull som trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vidare är du flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.

Du har utbildning på minst gymnasienivå. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom kundservice och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av import, export och tull. Vidare har du goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Att arbeta som en del av teamet är en självklarhet för dig, men du kan även jobba självständigt. Hos DB Schenker får du arbeta i ett härligt gäng medarbetare som har nära till skratt.

Dessutom erbjuder vi:
• Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
• Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling

På grund av DB Schenkers höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.



Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
Bokning, administratör, logistik, transport, kundtjänst, företagskunder

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024