Bokningsadministratör till DB Schenker

Bokningsadministratör till DB Schenker

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DB Schenker har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

DB Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster inom lager och logistiklösningar. Här blir du en del av ett globalt logistiknätverk med 76 000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska lösningar och nöjda kunder genom ditt engagemang. Som administratör på bokningsavdelningen hos Schenker Skara tillhör du ett glatt och positivt team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

Du hanterar bokningar för inrikestransporter via telefon, EDI samt mail. Du har även övergripande kundkontakt där du tar emot förfrågningar kring transporter och priser, samt följer upp ärenden och fakturerar. Dina kontaktytor rör kunder, trafikledning, produktion och andra avdelningar inom Schenker Europa. Kommunikation sker främst på svenska, men även kommunikation på engelska förekommer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har fullständig gymnasieexamen
• Du har god datorvana, samt goda kunskaper inom MS Office
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom logistik, service eller administration
• Du talar och skriver obehindrat på svenska, samt har goda kunskaper i engelska

Vi söker dig som uppskattar att samarbeta med kollegor, samt brinner för god kundkontakt och service. Vi tror därför att du är en öppen och social person som är flexibel i ditt bemötande samt har förmågan att hantera olika situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter där du strukturerar och prioriterar ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera flexibla lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skara
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, koordinator, administration, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, bokning, ordermottagare, Skara, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


26 november 2024

Planeringssamordnare/schemaläggare

Planeringssamordnare/schemaläggare

18 november 2024

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

8 november 2024