Bokningsadministratör till transportföretag

Bokningsadministratör till transportföretag

Arbetsbeskrivning

JKS Sverige är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, som erbjuder bemannings- och rekryteringslösningar inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. JKS finns etablerade i Sverige, Danmark och Norge med över 40 kontor i Skandinavien och med över 3500 medarbetare i uppdrag dagligen.
Vi prioriterar en nära kontakt med kunder, konsulter och kandidater, då vi tror att det ger alla parter de bästa förutsättningarna för ett gynnsamt samarbete.

Vi söker en bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;

* bevaka mail och lägga in bokningar
* hantera fraktdokument och kvittenser
* arkivering
* kontakt med kunder och chaufförer
* annan koordinering och samordning kring transporter

I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i maj. Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-16.30, med viss flexibilitet.

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas goda möjligheter till en anställning hos vår kund.

KOMPETENS, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser gärna att du har viss administrativ erfarenhet och gärna förståelse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du är också serviceinriktad, samarbetsvillig och prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

VI ERBJUDER DIG
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

ANSÖKAN
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på telefonnummer:040-10 12 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225 0709683020
Elin Jonsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JKS Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 21 april 2020

Besöksadress

Stationsplan 1 641 80 Katrineholm
None

Postadress

Stationsplan 1
0483, 16867

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024