Bokningsadministratör till transportföretag

Bokningsadministratör till transportföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad bokningsadministratör till vår kund inom transportbranschen.

Arbetsuppgifter
I din roll som bokningsadministratör arbetar du nära speditörerna och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  bevaka mail och lägga in transportbokningar
hantera fraktdokument och kvittenser
arkivering
kontakt med kunder och chaufförer
annan koordinering och samordning kring transporter
I övrigt kommer du att vara behjälplig med andra administrativa och praktiska uppgifter på kontoret, då man inom företaget hjälps åt och arbetar över gränserna vid behov. Arbetet utförs i företagets eget transportsystem, som du får lära dig på plats.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i snarast möjligt. Arbetstiderna innebär tvåskift, med arbetstider måndag till fredag 08.00-16.30 (vecka 1) och 12:30-21:00 (vecka 2).

Tjänsten innebär en anställning inom vår konsultverksamhet och för rätt person kan det finnas möjlighet till en anställning hos vår kund på sikt. 

Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet och gärna förståelse och intresse för logistik och spedition. Gärna erfarenhet av kundkontakter och kundservice. Har du erfarenhet inom transportbranschen eller liknande är det meriterande, men det är viktigare att du ser fördelarna i att börja från grunden och att du har viljan och drivet att utvecklas i din roll.

Som bokningsadministratör är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har sinne för administration och trivs med både rutinuppgifter och problemlösning. Som person är du social, kommunikativ och flexibel. Du trivs i en serviceroll och är serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Då är också prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Svenska och engelska behärskar du obehindrat och dina datorkunskaper är goda.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Känner du att du är rätt person för tjänsten? Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Borg på fbo@jksgroup.se alternativt 040-12 12 25.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225 0709683020
Elin Jonsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JKS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Stationsplan 1 641 80 Katrineholm
None

Postadress

Stationsplan 1
0483, 16867

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024