OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handikappförvaltningens huvudsakliga uppgift är att ge stöd och service till kommunmedborgare som har fysisk eller psykisk funktionsnedsättning och/eller ett begåvningshandikapp. Verksamheten lyder under en stark lagstiftning och har höga krav på kvalitetssäkring. Politiska direktiv och samverkan med andra huvudmän styr i hög utsträckning vårt arbete. Nu söker vi en: BOKNINGSASSISTENT till Bemanningsenheten Bemanningsenhetens förser hela verksamhetsavdelningen med vikarie vid ordinarie medarbetares frånvaro. Handikappförvaltningens verksamhetsavdelning inkluderar handikappomsorg, kommun psykiatri, personlig assistans och daglig verksamhet vilket gör att arbete sträcker sig över ett flertal olika verksamheter (ca 100 arbetsgrupper). Arbetsuppgifter Du kommer främst att ta emot beställningar från våra verksamheter och snabbt tillsätta rätt vikarie på uppdraget. Som bokningsassisten är du vårt ansikte utåt och är en viktig del för att verksamheten ska fungera, serviceanda genomsyras i arbetet! Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg och du kommer att arbeta i vårt personalsystem. Framöver kommer vi även upphandla ett bokningssystem vilket gör att implantering av detta är en viktig del i arbetet. Som extrauppgift kommer du vara en resurs för arbete med bemanning och schemaläggning. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt telefonvana. Därutöver är erfarenhet från vård och omsorgsarbete önskvärt. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Vi söker dig som är stresstålig, har ett professionellt bemötande, lätt för att se möjligheter och arbetar utifrån ett helhetstänk! Vi värdesätter att du är en social och positiv person som är flexibel, duktig på att kommunicera och skapa relationer. Dessutom förutsätter vi att du har ett organisatoriskt och matematiskt sinnelag samt goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.