Bokningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Mariebergsskogen AB – Karlstads stadspark ägs av Karlstads kommun och är Värmlands största besöksmål. Hos oss varierar arbetet efter säsong och som mest är vi cirka 80 medarbetare på sommaren. Vi sköter lokaler, lekplatser, fikaförsäljning och grönytor, Naturum Värmland, djurparken Lillskogen och flera stora arrangemang i parken.



Nu söker vi dig som vill jobba som bokningskoordinator hos oss! Här får du ett roligt, varierande och spännande uppdrag på ett av Värmlands största besöksmål.

Arbetsuppgifter
Vår bokningskoordinator har valt att gå vidare till nya utmaningar och därför söker vi dig som vill arbeta med planering och genomförande av våra egna arrangemang och andra arrangörers bokningar och evenemang i parken. Du har en samordnande roll och du kommer att arbeta självständigt men också i nära samarbete med bolagets ledning.

I jobbet ingår logistikfrågor, beställningar och uppföljning. Du kommer att spela en viktig roll för många, om det så rör sig om en vigsel, familjedagar för olika företag, konferenser, julmarknad eller konserter. Du gör skillnad för både samarbetspartners, leverantörer, kollegor och förstås för våra besökare. Du kommer att representera bolaget i olika nätverk och jobbar för hållbara arrangemang.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har arbetat i liknande roller tidigare. Du har god organisationsförmåga, är strukturerad och bra på att skapa goda relationer. Du har tidigare arbetat med att driva projekt, där erfarenhet från uppdrag inom offentlig verksamhet är meriterande. Du är serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och du känner dig lockad av att man på denna arbetsplats får göra olika typer av arbetsuppgifter och du drar dig inte för att hugga i där det behövs.

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom projektledning, kommunikation, turism eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  

Vi jobbar i Microsoft 365-miljö så har du kunskaper i SharePoint eller Adobe-programmen, Wordpress och vana från att arbeta i bokningssystem så är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 





För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mariebergsskogen AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024