Bokningsmedarbetare

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.

Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.

Play fair with people & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär det att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och kommande generationer.

Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.

Vill du vara med i vårt fortsatta arbete - varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vi söker nu en Bokningsmedarbetare till vår avdelning Business Services, distrikt Södertälje. Som bokningsmedarbetare behöver du vara en ansvarsfull och flexibel person som drivs av att leverera god service. I rollen har du många kontaktytor. Förutom kontakt med våra kunder har du även kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.



Dina arbetsuppgifter består bl a av:

* Hantering av bokningar via telefon, EDI och mail för både transporter inom Sverige som internationella försändelser.
* Hantering av kundförfrågningar gällande priser och transport.
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll av ovan.

Vi söker dig som:

* Har erfarenhet av administrativt arbete
* Har erfarenhet av kundservice eller motsvarande
* Har utbildning på minst gymnasienivå
* Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
* Har goda kunskaper i MS Office samt gärna erfarenhet av arbete i andra affärssystem
* Har du tidigare erfarenhet från transportbranschen är det meriterande



För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du tycker om att arbeta i team men kan även jobba självständigt. Du är flexibel, ansvarsfull och målinriktad och har hela tiden kunden i centrum. Du tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem.

Information och ansökan



Rollen är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Södertälje.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Mia Hofmeijer, mia.hofmeijer@dbschenker.com

Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (1/10 - 2024), så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024