Bokningsplan/admin till Grannhjälpen under säsong

Arbetsbeskrivning

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.

Bokningsplan/admin till Grannhjälpen under säsong

Vi har lyssnat på våra kunder och lanserat Grannhjälpen. En servicetjänst som Granngården erbjuder för att ge kund extra trygghet vid köp och ägande av maskiner. Genom Grannhjälpen kan du boka installation av robotgräsklippare och ytterligare tjänster som basservice och vinterförvaring och kompletta paketlösningar. Vi erbjuder även trädbeskärning eller service av trädgårdsmaskiner.

Nu söker vi efter 2 stycken engagerade, stresståliga och positiva bokningsplanerare/administratörer till vårt servicekontor i Malmö. Är du jordnära och tycker om att ha ”många bollar i luften”? Då är du välkommen att skicka in din ansökan!

Uppdraget inom Granngården:

Du kommer arbeta i ett glatt team som tar hand kundkontakten samt administration efter att kund har bokat en tjänst av Granngården AB.

Som en del av vår Servicegrupp på Granngården är dina främsta uppgifter att ha kundkontakt samt planera kundbesök för våra tekniker och installatörer. Detta gör du genom att:

Ha daglig kontakt med våra kunder och butiker via telefon, mail eller chatt.
Ha daglig kontakt med våra installatörer samt tekniker.
Planera ut uppdrag för våra installatörer som finns i hela Sverige.
Ansvar för att optimera våra installatörers veckoschema/kundbesök.
Ansvar för att kund får meddelande och information om bokade tider.
Övriga administrativa uppgifter
Kvalifikationer:

Erfarenhet inom serviceyrket samt administrativa arbetsuppgifter är en stor fördel.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Flytande kunskaper i svenska tal och skrift.
Tidigare erfarenhet inom bokningssystemet Expandit är meriterande.
Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, strukturerad, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för våra kunder och kundnöjdhet är några av de egenskaper som vi värdesätter högt. Datorvana ser vi som en självklarhet.

 

Tjänsten och ansökan:

Omfattning: Heltid 100%

Tid och tillträde: Mars/april 2021 - slutet av augusti 2021.

Placeringsort: Malmö

Du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar löpande med urvalsprocessen. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker via ansökningslänken nedan. Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2021-02-12.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Teamledare Linnea Ekman linnea.ekman@granngarden.se .

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024