OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett nytänkande och expansivt bostadsbolag. Hyresbostäders målsättning för de kommande fyra åren är att ha 1 000 nya, attraktiva hyresrätter klara för inflyttning. Som Norrköpings största hyresvärd och som ägda av kommunen har vi ett socialt ansvar med stort utrymme att fokusera på energi- och miljöfrågor, integration, hyresgästdialog, stadsdelsutveckling samt barn- och ungdomsverksamhet inom kultur och idrott.
I vårt lagbygge är det värdegrunden som anger spelreglerna. Vi tror nämligen att medarbetarna fungerar bäst när de får utforma sina egna metoder och strukturer i arbetet, i gott passningsspel med kollegor och hyresgäster. Från den grunden har vi utformat en spelplan för arbete som präglas av engagemang, motivation och trivsel.
Om tjänsten:
Som Bokonsulent tjänstgör du på bolagets bosociala avdelning. Som Bokonsulet arbetar du aktivt med vår störningsprocess och vår kravhanteringsprocess. Det innebär att hantera ärenden kopplade till störningar, obetalda hyror och olovlig 2:a handuthyrning. Målet är att avsluta alla ärenden på bästa sätt utifrån perspektiven nöjd kund, social hållbarhet och ekonomisk hållbarhet.
Uppdraget innefattar även att stötta förvaltningen och övriga organisationen i sociala frågor och utmaningar och att ha relevanta externa närverk för att säkerställa social hållbarhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Störningshantering (enligt störningsprocessen)
• Kravhantering (enligt kravhanteringsprocessen)
• Genomföra avhysningar (enligt avhysningsprocessen)
• Stötta förvaltning/organisationen i bostadssociala frågor, bolla ärenden, komma med input och ge råd.
• I samverkan med Bosociala gruppen utveckla metoder för att proaktivt minska störningar.
• Kommunikation och dialog med förvaltning och övrig organsation om störningsprocessen och övriga ärenden.
• Delaktighet i lokala projekt med sociala utmaningar/av social karaktär.
• Delaktighet i utvecklingen av det Bosociala uppdraget.
• I det dagliga arbetssättet och alla ärenden arbeta utifrån tre processer – kund-, juridisk- samt myndighetsprocessen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
• Högskoleexamen med social/beteendevetenskaplig inriktning alt liknande dokumenterad erfarenhet.
• Utbildning inom Hyresjuridik eller motsvarande kunskap inhämtat på annat sätt.
• Kunskap om och förståelse för olika kulturella kontexter.
• Erfarenhet av arbete med utanförskap, social ohälsa och social problematik.
• B-körkort, tillgång till egen bil krävs
• Meriterande är arbete som polis/myndighetsperson med sociala frågor i fokus.
• Meriterande är arbete med sociala frågor inom fastighetsbranschen.
Vi tror att du som person är:
• En person som visar intresse och förståelse för andra människor.
• Etablerar goda relationer till kunder och personal.
• Anpassar sitt uppträdande efter omgivningen och situationen. Visar respekt och hänsyn till kulturella eller religiösa skillnader
• Arbetar effektivt även under tidspress. Håller känslorna under kontroll i svåra situationer.
• Arbetar metodiskt och systematiskt. Uppnår alltid sina projektmål.
Tjänsten är heltid och tills vidare.
Ansökan
Låter det intressant är du välkommen att skicka in din ansökan senast den 26 mars.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Peter Mildén på 011-211550, Tjf C Bosociala avdelningen eller Annika Engberg på 011-211657, HR-utvecklare.
Varmt välkommen till Hyresbostäder - Du är hemma!
Kontaktpersoner på detta företaget
Energisamordnare Johan Axelsson
011-21 08 87
Chef Boteknik Peter Mildén
011-21 15 50
Förvaltningschef Marica Johansson
011-21 16 36
HR-chef Malin Ågehäll
011-21 15 37
Uthyrningschef Thomas Gustafsson
011-211683
Bitr Botorgschef Linda Silver
011-241601
Servicechef Jan Kristensson
011-211623
HR-utvecklare Annika Engberg
011-211657
HR-chef Malin Ågehäll
0730-202605
HR-utvecklare Annika Engberg
0730202694