OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Soros Consulting AB är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag. Vi är experter på rekrytering och bemanning av kvalificerade ekonomer.
Vi har fått förtroendet från kund att rekrytera dig som vill ta nästa kliv i din karriär. Som person är du noggrann, strukturerad och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har några års erfarenhet av liknande arbete.
Kravprofil:
Relevant utbildning
Arbetslivserfarenhet främst med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, meriterande med
erfarenhet av koncernredovisning
Erfarenhet av bokslutsarbete (ax till limpa)
Erfarenhet av lönehantering
Självständighet i arbete med såväl löpande redovisning och koncernredovisning som
årsredovisning och inkomstdeklarationer
Erfarenhet av ekonomisk rådgivning
Arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Kund- och leverantörsreskontra: fakturahantering av såväl inkommande som utgående
fakturor
Påminnelsehantering, inkassohantering
Hantera inbetalning och utbetalningar
Bank/Kontoavstämningar
Löneadministrering (omkring 3 löner som upprättas månadsvis)
Utlägg/Kvittohantering
Hantering av leasingavtal samt övriga avtal
Deklarationer (skatter & moms)
Skattekonto
Övrigt bokslutsarbete: periodiseringar, avskrivningar, balans-/momsavstämningar
Årsbokslut innehållande årsredovisningar för koncernens samtliga bolag
Kontakt med revisor, underlag till revisor
Dagligt administrativt arbete så som kontakt och stöttning av bolagens chefer
Du har bra grund i redovisning och bokföring, du är prestigelös, nyfiken och gillar att arbeta på ett företag där alla hjälps åt och hugger in där det behövs. Vidare är du en självgående person som trivs med att ta egna initiativ och som har ett intresse för att utvecklas och bredda sina kunskaper inom ekonomiområdet.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!